– تصاویری از حمله ارتش روسیه به کارخانه آهن و فولاد ایلیچ در شهر ماریوپل.
روز گذشته، تلویزیون روسیه تصاویری از تسلیم شدن نظامیان اوکراینی در کارخانه آهن و فولاد ایلیچ در شهر ماریوپل را منتشر کرد.
در همین رابطه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۱۰۲۶ تن از نظامیان تیپ سی‌وششم نیروی دریایی اوکراین سلا‌ح‌های خود را در ماریوپل به زمین گذاشته و تسلیم نیروهای روسی شده‌اند.

– تصاویر هوایی دیگری از کارخانه آزوفستال در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۰ فروردین ۱۴۰۱).
دود ناشی از آتش توپخانه و حملات ارتش روسیه به مواضع هنگ آزوف ارتش اوکراین در تصاویر مشخص است. کارخانه آزوفستال از جمله مناطق استراتژیک شهر ماریوپل است و نیروهای اوکراینی با استقرار تجهیزات و امکانات نظامی مقاومت سنگینی را در این منطقه رقم زده‌اند.

– آتش سوزی در ناو سرفرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه.
صبح امروز ناو سرفرماندهی(فلگ‌شیپ) مسکوا در دریای سیاه دچار آتش سوزی شد. منابع اوکراینی مدعی حمله به این ناو با استفاده از موشک های کروز نپتون شدند. در سوی دیگر اما وزارت دفاع روسیه این حادثه را بعلت بروز آتش سوزی مهمات داخل ناو اعلام کرده است.
رزم ناو مسکوا در دوران شوروی ساخته شده است و ۱۲۵۰۰ تن وزن دارد و جزء یکی از سنگین ترین ناوهای روسیه محسوب می‌شود. با این حال تکنولوژی ساخت این ناو قدیمی است و هیچگونه قابلیتی برای حمله به اهداف در خشکی(غیر از توپخانه معمولی) ندارد و تنها می‌تواند بعنوان ناو سرفرماندهی و همچنین فراهم کردن چتر پدافندی برای سایر ناوها و یا نیروهای عمل کننده در خشکی نقش ایفا کند. فلگ‌شیپ مسکوا به ۶۴ موشک پدافندی S-300F و ۴۰ موشک کوتاه برد OSA-MA و ۱۶ موشک ضد کشتی P-1000 Vulkan و ۱۰ اژدر ۵۳۳ میلیمتری مجهز است.
با توجه به سیستمهای راداری و پدافندی تقریبا منسوخ رزم‌ناو مسکوا، استفاده از آن در نزدیکی سواحل اوکراین بسیار جای سوال و تعجب دارد. موضوعی که در صورت صحت هدف قرار گرفتن آن توسط موشک های کروز ضد کشتی، کار دست روسها داده است! از این رو، اهمیت ناو سرفرماندهی مسکوا با حدود ۵۱۰ نفر خدمه، بیشتر جنبه روانی دارد و هدف قرار گرفتن آن توسط اوکراین ضربه روانی بزرگی به روسیه محسوب می‌شود.
در جریان دارد تسخیر جزیره مار (افعی) نیز رزم‌ناو مسکوا به ایفای نقش در جنگ روانی پرداخت. جزئیات بیشتر درباره تسخیر جزیره مار (افعی)

جزئیات کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین اعلام شد

آخرین وضعیت شهر ماریوپل، ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

در ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه، حدود ۱۳۰۰ نفر از سربازان و افسران ارتش اوکراین در شهر ماریوپل تسلیم ارتش روسیه شدند. لازم به ذکر است، پیش از محاصره شهر ماریوپل حدود ۱۴ هزار نیروی اوکراینی در این شهر حضور داشتند و اکنون تخمین زده می‌شود حدود ۵۰۰۰ نفر از پرسنل ارتش اوکراین در شهر ماریوپل محاصره شده اند.
در حال حاضر محاصره نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپل تقریبا به سه جیب(پاکت) شرق و شمالی و غربی تبدیل شده و ارتباط هریک از محاصره ها با یکدیگر قطع شده است.
در روزهای اخیر بندر ماریوپل در جنوب غرب شهر به کنترل ارتش روسیه درآمد؛ اما عملیات پاکسازی مین‌ها و تله‌های انفجاری در این بندر ادامه دارد. در جیب غربی، نیروهای اوکراینی بیشتر استحکامات خود را از دست داده اند و شانس کمی برای مقاومت بیشتر در این منطقه دارند.
در جیب شرقی، درگیریها در اطراف منطقه صنعتی آزوستال ادامه دارد. گفته می‌شود منطقه صنعتی آزوستال به خوبی سنگربندی و محافظت شده است و در زیر آن نیز شبکه ای از تونلهای طولانی وجود دارد. در شمال شهر و در جیب شمالی، منطقه صنعتی ایلیچ یکی دیگر از استحکامات نیروهای اوکراینی است که در آن مقاومت می‌کنند.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳ روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.