شروط حزب اصلاح برای بازگشت به سلطه ائتلاف سعودی

جمعه 18 شهریور 1401 - 17:55
https://iswnews.com/?p=78695

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عبدالرزاق الهجری دبیر کل حزب اصلاح، در دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا شروط جدید خود را برای بازگشت به سلطه ائتلاف سعودی اعلام کرد.

عبدالرزاق الهجری، دبیر کل حزب اصلاح، شاخه اخوان المسلمین در یمن در جریان دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی شروط جدید خود را در ازای بازگشت به سلطه ائتلاف سعودی تعیین کرد. وی با تأکید بر اینکه تحولات اخیر در استان شبوه و ابین به مشارکت آنها با ائتلاف سعودی پایان داده است، اعلام کرد “خروج مسلحین شورای انتقالی جنوب از پایگاه‌های جنوب یمن، مشارکت در تصمیمات شورای ریاست جمهوری و تعهد این شورا بر انتقال قدرت”، جزء شروط بازگشت به سلطه ائتلاف سعودی می‌باشد.

این دیدار با هدف سازماندهی قدرت گروه‌های طرفدار ائتلاف سعودی که با تحولات اخیر در معرض فروپاشی قرار گرفته‌اند، انجام گرفته است.

حزب اصلاح، شورای انتقالی جنوب و حزب کنگره مردمی یمن (شاخه مخالف انصارالله) از جمله جناح‌های قدرتمند مخالف انصارالله در یمن هستند که با حمایت کشورهای غربی تحت فرماندهی ائتلاف سعودی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از درگیری‌های حزب اصلاح و نیروهای تحت حمایت امارات در یمن
پیشروی مسلحین شورای انتقالی جنوب در استان ابین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. گپ جمعه, ۱۸ شهریور, ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

    بعید میدونم با نفوذی که امارات و دارو دسته اش در جنوب پیدا کرده اجازه عملی شدن این درخواست ها رو به حزب اصلاح بدهد، حزب اصلاح به زودی صرفا به عنوان یه حزب محلی در تعز و مارب فعالیت خواهد داشت و بقایای آن در ابین و حضرموت و … قلع و قمع خواهند شد و از بین خواهند رفت!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.