دو حمله راکتی از خاک سوریه به جولان اشغالی!

یکشنبه 20 فروردین 1402 - 10:47
https://iswnews.com/?p=91898

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در جولان اشغالی طی دو مرحله هدف حمله راکتی گروه “لواء القدس” قرار گرفت.

عوامل گروه “لواء القدس” در دو مرحله در شامگاه ۱۹ و بامداد ۲۰ فروردین ماه، دستکم شش فروند راکت از خاک سوریه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جولان اشغالی شلیک کردند که در پی این حملات، آژیر خطر در این مناطق به صدا درآمد. گفته می‌شود یک فروند از راکت‌ها، به یک منطقه غیر مسکونی در جولان اصابت کرد.

دقایقی بعد، ارتش اسرائیل اعلام کرد که دستکم سه فروند راکت از خاک سوریه به سوی جولان اشغالی شلیک شده است که دو فروند از این راکت‌ها به منطقه‌ای باز در جولان اشغالی اصابت کرده و یک فروند از آنها نیز رهگیری شده است. همچنین سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل، از شلیک یگان‌های توپخانه‌ای اسرائیل به سمت مبدا شلیک راکت‌ها در جنوب سوریه خبر داد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین افنی اتیان و ناتور

پس از این حملات، گروه فلسطینی “لواء القدس” با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حملات راکتی از خاک سوریه به جولان اشغالی را برعهده گرفت. در بیانیه این گروه آمده است: “هدف قرار دادن اماکن اشغالی در جولان در پاسخ به حملات به مسجد الاقصی صورت می‌گیرد. ما اسرائیل را به پاسخ قاطع از جبهه جنوب سوریه در برابر هرگونه تجاوز تهدید می‌کنیم.”

شایان ذکر است در ۱۷ فروردین ماه نیز عوامل ناشناس، بیش از ۳۰ فروند راکت از منطقه‌ای در جنوب لبنان به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک کردند که طی این حمله، دستکم چهار صهیونیست زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی؛ چهار صهیونیست زخمی شدند (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.