تحولات عراق، ۲۲ آذر ۱۴۰۱

سه شنبه 22 آذر 1401 - 15:20
https://iswnews.com/?p=84027
آسایش اقلیم کردستان عراق

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله یک فرد مسلح ناشناس به یکی از ساختمان‌های اداره آسایش (نیروهای امنیت داخلی اقلیم کردستان) واقع در شرق دهوک، یکی از نیروهای آسایش کشته و یک تن دیگر مجروح شد. فرد مسلح نیز پس از درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد.

۱- بغداد:
– در ۲۱ آذر ماه، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات، سفیر ایران ضمن تبریک به مناسبت استقرار دولت جدید و انتصاب الشمری در راس وزارت کشور، از همکاری‌ها و مساعدت‌های ارزنده دولت و ملت عراق در برگزاری باشکوه مراسم سالانه اربعین تشکر و قدردانی کرد و بر لزوم‌ اجرای دقیق تفاهم‌نامه امنیتی میان دو کشور از جمله در موضوعات کنترل دقیق تر مرزهای مشترک، بحث‌ قاچاق سلاح و استرداد مجرمین تاکید کرد.
– در ۲۰ آذر ماه، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر غیر مقیم نروژ در عراق، خواستار بازگشایی سفارت نروژ در بغداد شد. براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این دیدار روابط دوجانبه متمایز بین دو کشور و راه‌های تقویت آن و اهمیت گسترش همکاری‌ها بررسی شد.
– در ۲۱ آذر ماه،قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفیر ژاپن در بغداد تاکید کرد که تروریسم همچنان تهدیدی علیه کل جهان به شمار می‌رود.

۲- کرکوک:
در ۲۰ آذر ماه، جنگنده‌های F-16 نیروی هوایی عراق، مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در منطقه آلتون کوپری واقع در استان کرکوک را مورد هدف قرار دادند.

۳- دیالی:
در ۲۲ آذر ماه، سازمان حشد الشعبی از آغاز عملیات امنیتی مشترک با ارتش عراق در شرق و غرب رود نارین واقع در استان دیالی خبر داد.

۴- دهوک:
در ۲۱ آذر ماه، در پی حمله یک فرد مسلح ناشناس به یکی از ساختمان‌های اداره آسایش (نیروهای امنیت داخلی اقلیم کردستان) واقع در شرق دهوک، یکی از نیروهای آسایش کشته و یک تن دیگر مجروح شد. فرد مسلح نیز پس از درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد.

۵- بر اساس اعلام احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، گروه تروریستی داعش بیش از ۵۰۰۰ ساختمان قدیمی از جمله ۱۰۸ مسجد، ۱۵ مقبره، ۱۹ کلیسا، ۳۷ مدرسه، یک معبد، ۱۳ بازار، ۱۳ حمام، ۴۳۱ خانه تاریخی و چند موزه‌ را طی چند سال اخیر در عراق تخریب کرد.

۶- حسین علاوی، مشاور امنیتی نخست‌ وزیر عراق در گفتگو با رسانه شفق نیوز در خصوص طرح جدید استقرار نیروهای مرزبانی در مرزهای عراق با ایران و ترکیه در اقلیم کردستان توضیحاتی ارائه نمود. بر اساس اعلام وی، نیروهای مرزبانی عراق با همکاری نیروهای پیشمرگه در مناطق شمالی عراق مستقر خواهند شد و این موضوع، بخشی از توافق میان دولت عراق و اقلیم کردستان جهت کنترل مرزهای شمالی عراق است.

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح استقرار نظامیان عراقی در مرز با ایران و ترکیه

۷- حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از کشته شدن ۳۶۴ تن از شبه نظامیان کُرد از زمان آغاز عملیات پنجه شمشیر در شمال سوریه و عراق خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.