تحولات عراق، ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

شنبه 27 شهریور 1400 - 14:29
https://iswnews.com/?p=54011

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ بر اثر انفجار در مسیر یک خودروی سازمان حشدالشعبی در صحرای الانبار دو تن از نیروهای حشدالشعبی مجروح شدند.

۱- اربیل:

– همزمان با تقویت سامانه‌های پدافندی در فرودگاه اربیل، فرمانده ائتلاف آمریکایی از خروج نیروهای ویژه آمریکایی تا پایان ماه سپتامبر آینده خبر داد.

۲- سلیمانیه:

– یکی از فرماندهان ارشد پ‌ک‌ک که جهت مداوا به سلیمانیه سفر کرده بود توسط عوامل ناشناس ترور شد. گفته می‌شود که یگان مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان افراد مرتبط با این ترور را بازداشت کرده‌اند.

۳- نینوا:

– در تاریخ ۲۴ شهریور، ارتش عراق حمله راکتی به پایگاه نظامی بعشیقه ارتش ترکیه در منطقه زِلکان واقع در شمال موصل را خنثی کرد.

۴- الانبار:

– پهپادهای ناشناس اهدافی را در نوار مرزی عراق و سوریه هدف قرار دادند. سه خودرو و یک دوربین حرارتی متعلق به سازمان حشدالشعبی عراق در نزدیکی شهر مرزی القائم منهدم شده است. این حمله تلفات جانی نداشته است.

– پرواز یک فروند Bombardier E-11A آمریکایی بر فراز مناطق نزدیک به مرز عراق و سوریه.

– بر اثر انفجار در مسیر یک خودروی سازمان حشدالشعبی در صحرای الانبار دو تن از نیروهای حشدالشعبی مجروح شدند. گروه داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

۵- دیالی:

– یک سرباز ارتش عراق در درگیری با عوامل داعش در حومه جلولا به شهادت رسید. سه نیروی دیگر ارتش عراق نیز در پی دو حمله جداگانه عوامل داعش به مواضع نیروهای امنیتی عراق در دیالی به شهادت رسیدند.

۶- دهوک:

– هواگردهای ترکیه اهدافی در استان دهوک را هدف حمله قرار دادند.

۷- وزارت دفاع ترکیه مدعی کشته شدن شش تن از عوامل پ‌ک‌ک طی حمله هوایی هواگردهای ترکیه به مناطق شمالی عراق شد.

۸- روز چهارشنبه (۲۴ شهریور) نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق وارد لندن پایتخت انگلیس شد و با تعدادی مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد. همچنین بارزانی در لندن با محمد بن زاید ولیعهد امارات درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگو کرد.

۹- وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یکی از نیروهای ارتش ترکیه در شمال عراق خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.