آخرین اخبار از جبهه جنوب استان الحدیده، ۳۰ آبان ۱۴۰۰

یکشنبه 30 آبان 1400 - 23:00
https://iswnews.com/?p=57709

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نبرد سنگین انصارالله و ائتلاف سعودی با محوریت نیروهای طارق صالح در مدیریت حیس ادامه دارد.

براساس آخرین اخبار از جبهه جنوب استان الحدیده، نیروهای طارق صالح حملات خود را به سمت شمال و شرق شهرک حیس متمرکز کرده‌اند و در این راستا با پشت سر گذاشتن مفرق العدین و چند روستای حومه‌ی آن به جنوب روستای بیت عکیش و البغیل رسیده‌اند.
رسانه‌های تابع ائتلاف سعودی از صبح امروز خبر سیطره نیروهای طارق صالح بر البغیل را منتشر کرده‌اند که این ادعا با توجه به اظهارات منابع میدانی تحولات جهان اسلام و بررسی ویدیوهای منتشر شده از درگیری‌ها در شمال حیس، صحت ندارد.
در جبهه شرق حیس نیز نیروهای طارق صالح فعلا در حومه‌ی منطقه النخله متوقف شده‌اند و در سایر مناطق نیز تغییری صورت نگرفته است.

جنگنده‌ها و پهپادهای ائتلاف سعودی نیز طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ بار جبهه جنوبی الحدیده شامل مدیریت‌های حیس، الجراحی و التحیتا را بمباران کرده‌اند که در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته است.

با توجه به جهت حرکت عملیات طارق صالح بنظر می‌رسد که هدف اول آنها تامین امنیت شهرک حیس باشد. در صورت تحقق هدف اول، پایگاه‌های اصلی آنها یعنی الخوخه و المخاء از خطر حملات زمینی انصارالله به دور خواهند ماند.

نقشه آنلاین الحدیده

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از جبهه جنوب الحدیده و مارب، ۲۹ آبان ۱۴۰۰
عقب نشینی وسیع ائتلاف سعودی از شهر الحدیده و ساحل غربی یمن

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مهدی یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

    چرا ایران برای یمن پهپاد نمیفرستی روزانه عملیات کنند این که دیگه رو آسمون میره

    پاسخ
  2. مهدی یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

    چرا ایران برای یمن پهپاد نمیفرسته روزانه عملیات کنند این که دیگه رو آسمون میره

    پاسخ
  3. محمد رضا دوشنبه, ۱ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷

    سلام منطقه الفلج دقیقا کجای مارب

    پاسخ
    1. محراب دوشنبه, ۱ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹

      سلام ورودی جنوب مارب مابین ارتفاعات البلق شرقی و الاوسط
      https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1M-_ymjR9xwOK7KMikOcUFSAE1ac&ll=15.081965217765072%2C45.28482157249793&z=12

  4. گپ دوشنبه, ۱ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵

    فکر نکنم انصار الله از جنوب بتونه به حیس فشار بیاره ( بخاطر اشراف نیرو های ائتلاف در کوه های جنوب حیس ) به نظرم یا باید حمله پهپاد موشکی سنگین انجام بده به حیس یا از محور بیت الهدیش ضد حمله بزنند ، یا راه سومی هم هست که حمله سنگین موشکی به خوخه و بندر مخا انجام بده و عملا کارایی این دو شهر رو تا از کار بندازه ( توی خوخه و مخا پایگاه های تیپ عمالقه طعمه ی خوبی هست یا لنگر گاه بندر مخا)

    پاسخ
  5. وافن اس اس دوشنبه, ۱ آذر, ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

    من یه سوال مهم برام پیش اومده ممنون می شم پاسخ بدید.
    اگر طارق صالح از این همه منطقه که دستش بوده به دستور امارات عقب نشینی کرده، پس چرا دوباره داره به الحدیده حمله می کنه؟؟
    خب اصلا این چه کاری بود، عقب نشینی نمی کرد و الحدیده رو که کلی براش جنگیده بودند رو از دست نمی داد…

    پاسخ
    1. محراب سه شنبه, ۲ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

      سلام مناطق عقب نشینی شده تحت کنترل نیروهای طارق صالح نبود و دستو رو هم امارات نداده است. این مناطق تحت کنترل گروه‌های مختلف تحت امر ائتلاف سعودی از جمله قوات المشترکه، تهامه، قوات العمالقه، نیروهای طارق صالح و… بود و دستور عقب نشینی رو فرماندهی ائتلاف صادر کرد.

    2. وافن اس اس چهارشنبه, ۳ آذر, ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

      خب فرماندهی ائتلاف زیر نظر چه کشوری هست؟ آیا عربستان این عقب نشینی رو انجام داده؟ امارات این عقب نشینی رو انجام داده؟ هر دو با هم تصمیم به عقب نشینی گرفتند؟ خب دقیقا کدوم کشور این عقب نشینی رو انجام داده؟

      من هر چی مقاله در این باره خوندم، همه این مطلب رو عنوان می کردند که هواپیماهای انصارلله در بالای سر امارات خودشون رو عمدا در رادارها هویدا می کنند و از مرز امارات عبور می کنند و فیلم پرواز بر فراز نقاط حساس امارات رو برای دولت امارات ارسال می کنند که اگر عقب نشینی نکنی ما بهت حمله می کنیم. آیا دلیل اصلی عقب نشینی همین بوده؟؟

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.