اعتراضات گسترده مردم به وضعیت اقتصادی در لبنان

دوشنبه 8 آذر 1400 - 12:49
https://iswnews.com/?p=58067

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مردم لبنان به دلیل وخامت وضعیت معیشتی و سقوط ارزش لیره لبنان در مناطق مختلف این کشور دست به اعتراضات گسترده زده‌اند.

از صبح امروز (۸ آذر) شهرهای مختلف لبنان به ویژه بیروت در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و وضعیت معیشتی شاهد تظاهرات و بسته شدن خیابان‌ها بوده است. معترضان در بیروت، ورودی‌های این شهر را با آتش زدن لاستیک خودرو بسته‌اند. منابع محلی از مسدود شدن چند مسیر اصلی بیروت از جمله میدان الشهداء در مرکز بیروت توسط افراد معترض خبر داده‌اند که باعث تعطیلی چند مدرسه در این شهر شده است.

در شهرهای دیگر لبنان مانند بقاع، صیدا و طرابلس نیز تجمعات اعتراضی شکل گرفته است.

این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که ارزش لیره لبنان به پایین ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

بیشتر بخوانید:
جزئیات حمله مسلحانه به تظاهرات‌کنندگان در بیروت + عکس
تداوم اعتراضات در لبنان؛ درگیری در شهر طرابلس
ریشه های نا آرامی اخیر در لبنان، حسان دیاب یا فساد سیاسی؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. سه شنبه, ۹ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰

    سلام.لیره لبنان در گوگل زده ۱۵۱۲ (در مقابل یک دلار امریکا) که چند ماه گه گاهی بین ۱۵۲۲ تا ۱۵۳۳ در نوسانه،گاهی بر میگرده به ۱۵۱۲ ! . من فکر میکنم،این مربوط به اتاق فکر،امریکا در کل منطقه باشه! دلار طی سال ها اخیر،در پاکستان،افغانستان،ارمنستان،هند،روسیه،عراق،ترکیه، و .. در حال افزایش هست،و البته این مسئله صرفا مربوط به ایران نمی شود. غربی ها متوجه شده اند،سلاح دلار و ارز بسیار کارامد است! بخصوص اینکه،بیشتر این کشورها تازه دارن متوجه میشون،در چه دام پهن شده از سمت نظام سرمایه داری و غربی ها افتاده اند! شاید در اینده ارز و دلار بجایی وزیر اقتصاد به کمک نیروهای مسلح یک کشور اداره شود! اما چیزی که مشخصه،امریکا و غرب ابتدا به اسم خیرخواهی و انسانی و معاملات اقتصادی و .. دنیا رو وابسته به خود کرد! تا مردمان کشورها مختلف جهان،خیلی چیزها رو باور کن! اما بعد،که حکومت ها و رژیم ها،طبق خواسته انها عمل نکرد! به کمک صلاح کم خرج تر دلار و ارز به سراغشان خواهد رفت!
    جالبه اگر یک کشوری همین دلار امریکا و (سلاح غربی ها) رو کنار بزاره،ضربه بدی به وجه ان در دنیا خواهد زد! یعنی اگر کسی کنارش بزاره! امریکا و غرب (نظام سرمایه داری،فرماسون ها و باقی ارازل اوباش ها جهانی) بشدت عصبانی میشون.
    جالبه که این افت دلار در منطقه! روی کشورهای چون کویت،قطر،عربستان،امارات،تاثیری نداشته! euro نیز تاثیر نداشته! و تا حدودی کمی یورو نسبت به دلار بهایی بیشتر پیدا کرده! … میشه گفت،کشورها و رژیم های که کاملا همسو هستن،تاثیر نداشته! جاهایی که چاه نفت و گاز (کیف پول غربی ها و نظام سرمایه داری است) .
    باقی جاهای که افت خیز پیدا میکن،هم برای عدم رشد اونجا هست و هم برای کنترول اون مناطق توسط امریکا و غرب است!
    در هر صورت،مثل همیشه امریکا و غرب به صورت مخفیانه در حال غارت ثروت کل منطقه با چراغ خاموش است! به هر حال کازینوها،ارتش امریکا،ناسا! دره سیلیکونی و فاحشه خونه ها، فیلم ها مستهجن و باقی لذاذیذ حرام، و کاخ ها ! و قصر ها و اون هم خدمه و حشم! که در غرب جمع شده! نیاز به این دارد از فقرا و ضعفا و .. ثروت دزدید شود،تا در یک جای دیگر در جهان، استفاده شود،انهم بر علیه خودشان!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.