– رزم‌ناو مسکوا در دریای سیاه غرق شد.
ناو سرفرماندهی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه، رزم‌ناو مسکوا، اواخر پنجشنبه، یک روز پس از آن که اوکراین اعلام کرد به سمت این کشتی جنگی شلیک کرده است غرق شد.
به ادعای وزارت دفاع روسیه، رزم‌ناو مسکوا در جریان عملیات یدک کش و در حین انتقال به بندر مقصد، به دلیل آسیبهای وارد شده به بدنه بدلیل انفجار مهمات، پایداری و تعادل خود را از دست داد و در شرایط طوفانی دریا غرق شد. وزارت روسیه اعلام کرد که ۵۰۰ خدمه این رزم‌ناو تخلیه شدند.
مقامات روسیه در این بیانیه نیز از بیان علت آتش سوزی و یا تایید حمله که در نهایت منجر به انفجار مهمات در کشتی شده است خودداری کردند.
ماکسیم مارچنکو، رئیس اداره نظامی منطقه ای اودسا روز گذشته اعلام کرد که موشک های کروز نپتون اوکراینی که از دریای سیاه محافظت می‌کنند به سمت مسکوا شلیک شدند و آسیب بسیار جدی به کشتی روسی وارد کردند. همچنین گفته می‌شود ناوهای جنگی روسیه در دریای سیاه پس از حمله به رزم‌ناو مسکوا تا فاصله بیش از ۸۰ مایل دریایی از سواحل اوکراین فاصله گرفته‌اند.

این خبر بروزرسانی می‌شود…

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳ روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. کوروش جمعه, ۲۶ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

    عناد روسیه برای جنگ چه معنایی دارد
    مسئولین روسیه دنبال چی هستن
    نفرت اروپای شرقی و اوکراین را تا کی میخوان طبق خواسته آمریکا قوی تر کنند
    پوتین میگه ما و اوکراینی ها برادریم مجلس اوکراین نسل کشی اعلام میکنه.
    یعنی در کشور ۱۴۵ میلیونی روسیه، یک منتقد پیدا نمیشه سود و زیان این جنگ را یادآوری کنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.