– تصویری از یک فروند بالگرد Ka-52 روسی در استان کیف
این بالگرد تهاجمی احتمالا به دلیل اصابت دوش‌پرتاب نظامیان اوکراینی سرنگون شده و امکان انتقال آن وجود نداشته است و به همین دلیل توسط نیروهای ارتش روسیه منهدم شد.

– ارتش اوکراین یک فروند پهپاد شناسایی اورلان-۱۰ متعلق به ارتش روسیه را در جبهات شرقی اوکراین ساقط کرد.
برای مشاهده اینفوگرافیک، جزئیات و معرفی کامل پهپاد اورلان-۱۰ کلیک کنید.

– ویدیویی از درگیری‌های سنگین ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی در اطراف کارخانه فولاد ایلیچ در شهر ماریوپل که توسط کوادکوپتر روسی ضبط شده است. در پایان این درگیری نیروهای اوکراینی که امکانات نظامی و مواضع قابل دفاعی ندارند، تسلیم ارتش روسیه می‌شوند.
وزارت دفاع روسیه در ۲۵ فروردین ماه از تسلیم شدن ۱۰۲۶ نفر از نیروهای اوکراینی در جریان نبردهای ماریوپل خبر داده بود. این وزارت امروز نیز اعلام کرده است که در قبال تسلیم شدن نظامیان اوکراینی به آنها امان خواهد داد و جان آنها را تضمین می‌کند. بر اساس این پیشنهاد روسیه، نیروهای اوکراینی باید امروز ۲۸ فروردین ماه از ساعت ۶ تا ۱۳ به وقت مسکو، مواضع خود را بدون سلاح ترک کنند و تسلیم نیروهای ارتش روسیه شوند.

– روز گذشته ۲۷ فروردین ماه، در یکی از حملات موشکی ارتش روسیه به مواضع اوکراین در شهر کیف، یکی از کارگاه‌های کارخانه ماشین سازی Vizar مورد اصابت یک موشک کروز قرار گرفت.
مختصات کارخانه ماشین سازی Vizar:
۵۰.۳۸۵۵۴۹,۳۰.۳۶۰۳۱۵

– شبکه های تلویزیونی اوکراین چند روز پیش گزارشی از ساخت خودروهای نظامی و زرهی در این کارگاه منتشر کرده بود. این احتمال وجود دارد که ارتش روسیه از طریق این گزارش تلویزیونی این مکان را شناسایی کرده باشد.

– آمار وزارت دفاع روسیه از تلفات نیروهای خارجی در شهر ماریوپل:
در حال حاضر ۱۰۳۵ مزدور خارجی در اوکراین کشته شده و ۹۱۲ مزدور دیگر از شرکت در درگیری‌ها امتناع کرده و فرار کرده‌اند. از میان ۴۰۰ مزدور خارجی محاصره شده در منطقه آزوفستال، اکثریت از اتباع کشورهای اروپایی و همچنین کانادا هستند.
دولت اوکراین، نیروهای گردان آزوف را از مذاکره برای تسلیم شدن منع کرده و دستور داده به کسانی که قصد تسلیم شدن دارند، شلیک شود.

– ویدیویی از حمله بالگرد نیروی هوایی ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین در جبهات شرقی اوکراین.
در این ویدیو یک فروند بالگرد Mi-28N معروف به “شکارچی شب” در حال شلیک به سمت یکی از سامانه‌های پدافندی ارتش اوکراین است که در یک منطقه جنگلی استتار شده است.
وزارت دفاع روسیه در آخرین آمارهای خود مدعی انهدام ۲۴۹ سامانه پدافند هوایی ارتش‌ اوکراین در خلال پنجاه و سه روز جنگ شده است.

آخرین وضعیت شهر ماریوپل، ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.