– لاشه‌ی یک فروند بالگرد Mi-8 یا Mi-17 ارتش روسیه که در جریان جنگ اوکراین توسط نیروهای این کشور سرنگون شده است.
مکان و زمان این حادثه مشخص نیست و همچنین جزئیات خاصی از بالگرد ساقط شده مشاهده نمی‌شود. بنابراین ممکن است این حمله در روزهای گذشته انجام شده باشد.

– رصد پرواز بمب افکن Tu-22M3 ارتش روسیه در آسمان مناطق حومه‌ی شهر ماریوپل.
این بمب افکن پیش از این در بمباران مواضع نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپل به ویژه کارخانه آزوفستال نقش آفرینی کرده بود.

– تصاویری از تجهیزات نیروهای ارتش اوکراین در کارخانه ایلیچ واقع در شهر ماریوپل که در روزهای اخیر به تصرف ارتش روسیه درآمد.
کارخانه ایلیچ در طول یک قرن اخیر محل تولید فولاد در اوکراین بوده است، اما در جریان جنگ اخیر به محلی برای استقرار تجهیزات نظامی اوکراین تبدیل شد.

– پرواز موشک کروز کالیبر ارتش روسیه به سمت اهدافی در شهر لویو واقع در غرب اوکراین. شهردار شهر لویو صبح امروز از اصابت پنج موشک روسی به مناطقی در شهر لویو خبر داده بود.

– صبح امروز، ارتش روسیه با دستکم ۵ فروند موشک کروز کالیبر به تاسیسات اوکراین در شهر لویو حمله کرد. شهردار لویو نیز در بیانیه ای حمله به این شهر را تایید کرد. گفته می‌شود ۶ اوکراینی در این حمله جان خود را از دست دادند.
بر اساس اطلاعات موجود یکی از مناطق مورد هدف ایستگاه قطار لویو است. به نظر می‌رسد هدف از این حمله کند کردن روند ارسال تسلیحات ناتو به کشور اوکراین از طریق شبکه های ریلی باشد.

– تصاویری از رزم ناو مسکوا پس از اصابت موشک کروز ارتش اوکراین و قبل از غرق شدن در تاریخ ۲۶ فروردین ماه.
آنچه در این تصاویر مشهود است:
۱- تخلیه تجهیزات نجات غریق از کشتی، نشانگر استفاده خدمه از آنها برای خارج شدن از کشتی است. بنابراین ادعای برخی رسانه‌ها درباره کشته شدن تمام خدمه کشتی (بیش از ۵۰۰ نفر) صحیح نیست.
۲- بهم ریختگی عرشه پرواز و درهای باز آشیانه بالگرد نشان از آماده نبودن شرایط برای پرواز دارد و به احتمال زیاد بالگرد در کشتی باقی مانده و به همراه مسکوا غرق شده است.
۳- موشک های کروز اوکراینی که ادعا می‌شود دو فروند بوده است، به پل فرماندهی اصابت کرده است. همچنین آتش سوزی در داخل محفظه کشتی رخ داده است.
۴- عدم وجود کشتی های نجات و یدک کش دیگر در اطراف کشتی نشان از این دارد که ضربات موشکی اوکراین منجر به از کارافتادگی اساسی کشتی شده است. به طوری که مقامات نظامی روس از نجات مسکوا قطع امید کرده و به ناچار آن را در دریای سیاه رها کردند. (جزئیات بیشتر: اینجا)

– “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی دریادار “الکسی نیژپاپا” فرمانده نیروی دریایی ارتش اوکراین را به درجه دریابانی ترفیع داد.
این اعطای درجه به دلیل عملکرد مثبت نیروی دریایی اوکراین در حمله دقیق به رزم ناو روسی مسکوا انجام گرفته است.

– درگیری ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی در منطقه پریمورسکی واقع در غرب شهر ماریوپل ادامه دارد.
در حال حاضر اکثر مناطق شهر ماریوپل به کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمده و نیروهای اوکراینی در دو منطقه پریمورسکی در غرب و آزوفستال در شرق شهر ماریوپل به محاصره درآمده‌اند. پیشنهاد روز گذشته روسها مبنی بر تسلیم شدن در ازای حفظ جان، تنها راه نجات آنها بود که گفته میشود با دستور مقامات اوکراینی رد شد.

– ویدیویی از نیروهای اوکراینی که در جریان نبردهای ماریوپل به اسارت نیروهای ارتش روسیه درآمده‌اند.
ارتش روسیه پیش از این مدعی به اسارت درآوردن ۱۰۲۶ نفر از نیروهای اوکراینی و مزدوران خارجی در جریان نبردهای ماریوپل شده بود.
گفتنی است زلنسکی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های اوکراینی، با اشاره تلویحی به کشتار بوچا به روسیه هشدار داد که ناپدید شدن سربازان اوکراینی به اسارت درآمده در ماریوپل، نقطه پایانی برای مذاکرات است.

– ویدیویی از وضعیت کارخانه ایلیچ پس از تصرف توسط نیروهای چچنی ارتش روسیه. در این ویدیو اجساد هشت نفر از نیروهای گردان آزوف نشان داده می‌شود.
کارخانه ایلیچ در شمال شهر ماریوپل واقع شده و در ۲۶ فروردین ماه سال جاری به تصرف کامل نیروهای ارتش روسیه درآمد.

– کمین نیروهای گردان آزوف علیه نیروهای روسیه در شهر ماریوپل. زمان و مکان دقیق این ویدیو مشخص نیست.
این ویدیو که خلاصه و ورژن کوتاه شده‌ی کمین مورد نظر است، توسط رسانه گردان آزوف منتشر شده است. در انتهای ویدیو، نیروهای روسیه که به نظر می‌رسد به طرز عجیبی در یک نقطه قفل شده اند زیر پرتاب نارنجک‌های نیروهای اوکراینی منتظر مرگ خود هستند!

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.