– تصاویر پهپاد اورلان-۱۰ ارتش روسیه از حملات توپخانه‌ای به یک انبار مهمات نیروهای اوکراینی.
گلوله‌های هدایت لیزری کراسنوپل، از جمله مهمات توپخانه‌ای ارتش روسیه است که نقش موثری در تخریب تجمعات، تخریب سنگرها و انهدام خودروهای نظامی و… ارتش اوکراین دارد. کراسنوپل دارای دو سامانه لیزری بر روی خود گلوله و قسمت هدایتگر است و برد آن حدود ۲۵ کیلومتر است.

– ویدیوی دیگری از اصابت موشک کروز روسی به مناطق مسکونی در شهر اودسا در روز گذشته.برخی رسانه‌های روسی مدعی شدند که این موشک‌ها به دلیل مقابله پدافند اوکراین به مناطق مسکونی اصابت کردند، اما این ویدیو ادعای آنها را مردود می‌کند. (جزئیات بیشتر)

– انهدام نفربر ارتش اوکراین در حومه‌ی کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپل توسط ارتش روسیه. این حمله احتمالا با پهپاد شناسایی رزمی اوریون انجام گرفته است.
در حال حاضر حملات زمینی ارتش روسیه به آخرین موضع ارتش اوکراین در ماریوپل یعنی کارخانه آزوفستال، متوقف شده و عمده درگیری‌ها به صورت تبادل آتش پراکنده و حملات هوایی انجام گرفته است. به نظر می‌رسد محاصره آزوفستال تنها با مذاکره و تسلیم اوکراینی ها و یا مرگ زیر بمباران پایان بگیرد!

– ویدیویی از لحظه شلیک موشک اسکندر ارتش روسیه علیه مواضع نظامیان اوکراینی.
اسکندر یک موشک تاکتیکی برای ارتش روسیه محسوب می‌شود که دایره خطای آن در حدود ۵ متر است.
با آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، ارتش روسیه با حجم قابل توجهی از قوای موشکی خود وارد میدان شد و انواع مختلفی از موشک‌های کروز و بالستیک را جهت حمله به مواضع نظامیان اوکراینی استفاده نمود.
موشک اسکندر جزو پرکاربردترین موشک‌های روسی در جنگ اوکراین شناخته می‌شود.

– صحنه‌هایی از حضور نیروهای روسی و متحدان در منطقه صنعتی آزوفستال در شهر ماریوپل.
درگیری‌ها در آزوفستال در حالی صورت گرفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جلسه اخیر با”‏سرگئی شویگو” وزیر دفاع روسیه خطاب به وی گفت: حمله پیشنهادی شما به منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال را نامناسب می‌دانم. به شما دستور می دهم آن را لغو کنید و آنجا را تا تسلیم کامل آنها محاصره کنید. ما باید به فکر نجات جان سربازان خود باشیم.

– ویدیویی از حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه به مواضع اوکراینی ها در حومه‌ی شهرک مارینکا واقع در غرب شهر دونتسک که توسط کوادکوپتر Matrice 300 RTK ضبط شده است. مختصات این منطقه: ۴۷.۹۴۵۳۰۸, ۳۷.۵۱۸۵۰۰

محور غربی شهر دونتسک یکی از جبهاتی است که از ابتدای درگیری‌ها تاکنون تغییر خاصی در آن رخ نداده است. علت این موضوع را در سه نکته می‌توان یافت: ۱- مقاومت سخت ارتش اوکراین در این منطقه ۲- عدم تمایل ارتش روسیه برای پیشروی در این محور ۳- جلوگیری از تجمیع نیروی زمینی ارتش اوکراین در جبهات دیگر (ماریوپل، سیورودونتسک و…).

– تصاویری از تانک‌های T-64 نیروهای دونتسک در شهر ماریوپل.
نیروهای دونتسک به همراه نیروهای ارتش روسیه و چچن در پاکسازی شهر ماریوپل حضور داشتند. پس از تسلط ارتش روسیه بر بیشتر مناطق این شهر، بخشی از این نیروها به مناطق دیگر درگیری اعزام شده و شهر ماریوپل را ترک کردند.

– ارتش اوکراین با انتشار تصاویری، از سرنگونی یک فروند پهپاد شناسایی اورلان-۱۰ متعلق به ارتش روسیه خبر داد.
طبق اظهارات رسانه‌های اوکراینی این پهپاد در ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ سرنگون شده است. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۶۶ فروند از پهپادهای ارتش روسیه ساقط شده‌اند.

– استفاده روسیه از UR-77 Meteorit جهت از بین بردن استحکامات و نیروهای اوکراینی در یک ساختمان در شهر روبیژنه.
سیستم UR-77 Meteorit یک سیستم پاک‌سازی مین ساخت شوری است که بر اساس گونه‌ای از شاسی ۲S1 Gvozdika ساخته شده است. وظیفه اصلی UR-77 انهدام مین ها و تله های انفجاری است اما در جنگ های شهری بعنوان یک سلاح قوی برای از بین بردن استحکامات دشمن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در جنگ سوریه از این سلاح بارها استفاده شد. در این ویدیو می‌توانید نحوه عملکرد UR-77 برای انهدام مخفیگاه‌های مسلحین در قطاع طیبه در شمال جوبر دمشق در سال ۲۰۱۷ را مشاهده کنید: (اینجا)

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر یکشنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

    درست است که کارخانه آزوفستان رانیروهای روسیه کاملا محاصره کردن بقول آقای پوتین گفت اجازه ندهید یک پشه حتی وارد یا خارج شود تا اکراینیها تسلیم شوند ولی ازیک شگرد نظامی احتمالا غافل شاید بشن آنهم اکراین ها شاید تونل بزنند یک دفعه ازپشت روسیه دربیایند دراینصورت روس‌ها به تله می افتند هیچ بعید نیست ازنئو نازی ها که تلاش دارند قهرمان سازی کنند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.