– نیروهای روسیه و LPR، کرمینا و استاراکراسنیانکا در شمالغرب روبیژنه را تصرف کردند. با پیشرویهای صورت گرفته جبهه غرب روبیژنه ایمن شد و نیروهای اوکراینی در شهر روبیژنه فشار بیشتری را احساس می‌کنند و در نهایت مجبور به عقب نشینی از این شهر خواهند شد.
با مقاومت نیروهای اوکراینی، نبردها در روبیژنه هفته ها بدون تغییر خاصی ادامه داشت. اما اکنون با آغاز مرحله جدید عملیات روسیه در منطقه دونباس، به نظر می‌رسد وضعیت به آرامی در حال تغییر به نفع روسیه است.

– حمایت کشورهای خارجی از اوکراین در بازه زمانی ۲۴ فوریه تا ۲۷ مارس (۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۷ فروردین) چقدر بوده است؟
رنگ قرمز: حمایت مالی
رنگ آبی: کمک‌های بشردوستانه
رنگ زرد: حمایت نظامی
در این بازه زمانی، آمریکا بیشترین حمایت نظامی و بشردوستانه و لهستان بیشترین حمایت مالی را از اوکراین انجام داده‌اند. انگلیس نیز در رتبه سوم این جدول قرار دارد.

– ویدیوی رسانه‌های روسی از تخلیه غیرنظامیان از ساختمان‌های اطراف کارخانه آزوفستال.
نیروهای روسی روز گذشته ۳۱ فروردین ماه، از تخلیه بیش از ۲۵۰ نفر غیرنظامی از این منطقه خبر دادند.

– با پیشروی ارتش روسیه و نیروهای لوهانسک (LPR) در محور شمال غربی روبیژنه، آخرین مناطق این شهر که تحت کنترل نیروهای ارتش اوکراین قرار داشت، به تصرف ارتش روسیه درآمد. نیروهای اوکراینی نیز به شهر سیورودونتسک عقب نشینی کرده‌اند. این تغییرات، نشان از معطوف شدن درگیری‌های آینده به سیورودونتسک و حرکت روسیه برای تکمیل محاصره آن دارد.
در این ویدیو ارتش روسیه و نیروهای لوهانسک وارد مناطق جدیدی از شهر روبیژنه از جمله کارخانه مقوا می‌شوند.

– شلیک تانک T-72 ارتش روسیه علیه مواضع نظامیان اوکراینی.
پس از شلیک، زاویه لوله‌ توپ جهت بارگذاری مجدد تغییر می‌یابد و با اتمام بارگذاری به حالت اولیه برمی‌گردد.

– پس از اعلام وزیر دفاع روسیه مبنی بر تسلط بر شهر ماریوپل (بجز منطقه صنعتی آزوستال)، شماری از نظامیان روسی و نیروهای دونتسک به بخش دیگری از مناطق درگیری و خطوط تماس با نظامیان اوکراینی منتقل شدند.
در حال حاضر، درگیری نیروهای روسی و دونتسک با نظامیان اوکراینی در منطقه صنعتی آزوستال شهر ماریوپل همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت شهر ماریوپل، ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ 

پوتین خطاب به وزیر دفاع روسیه: به آزوفستال حمله نکنید، آن را محاصره کنید!
“‏سرگئی شویگو” وزیر دفاع روسیه در این جلسه ضمن اعلام تصرف کامل شهر ماریوپل گفت: شهر ماریوپل به جز کارخانه فولاد آزوفستال که حدود ۲ هزار نفر نیروی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، از سوی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و نیروهای دونتسک (DPR) تصرف شده است.
در ادامه این جلسه، پوتین طرح‌های پیشنهادی ارتش روسیه برای حمله به کارخانه آزوفستال را لغو کرد و دستور تداوم محاصره آن را صادر کرد. پوتین در این باره گفت: «حمله پیشنهادی شما به منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال را نامناسب می دانم. به شما دستور می دهم آن را لغو کنید و آنجا را تا تسلیم کامل آنها محاصره کنید. ما باید به فکر نجات جان سربازان خود باشیم.»

پی‌نوشت: این دستور پوتین یعنی تسلیم شدن اوکراینی‌ها بسیار باارزش‌تر از کشته شدن آنها و تسخیر یک کارخانه نیمه ویران است. طبعا کشته شدن نیروهای گردان آزوف در آزوفستال برای اوکراینی‌ها قهرمان دیگری می‌سازد و تسلیم شدن آنها پیامی دارد که برای روسها ارزشمند است.

– رسانه های اوکراینی با انتشار ویدیویی از انهدام یک فروند جنگنده سوخو ۳۴ ارتش روسیه در آسمان ایزیوم خبر دادند.

آمار رسانه‌های اوکراین از مجموع تلفات و خسارات ارتش روسیه از تاریخ ۲۴ فوریه تا ۲۱ آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی (۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱):
بیش از ۲۱۰۰۰ هزار نفر از پرسنل روسیه کشته و زخمی شده‌اند.
۸۲۹ عراده تانک، ۲۱۱۸ دستگاه خودروی نظامی، ۳۹۳ قبضه توپ، ۱۳۶ دستگاه راکت انداز، ۶۷ دستگاه پدافند هوایی، ۱۷۲ فروند هواپیما، ۱۵۱ فروند بالگرد، ۱۵۰۸ دستگاه خودروی سنگین، ۸ دستگاه قایق تندرو سبک و کشتی جنگی، ۷۶ دستگاه تانکر سوخت و ۱۶۶ فروند پهپاد منهدم شده است.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی پنجشنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

    سلام
    در نقشه های قبلی کرمینا و روستاهای جنوب روبیژنه به کنترل روسیه در اومده بود ولی الان گویا اینطوری نیست اوکراین با ضد حمله این مناطق رو در چه تاریخی بازپس گرفته؟

    پاسخ
  2. میلاد پنجشنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

    چه آهنگ رومانتیکی هم روش گذاشته D:

    پاسخ
  3. ناشناس شنبه, ۳ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

    مرگ بر روسیه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.