– یکی از خطوط اصلی انتقال سوخت به اوکراین، مسیر ریلی شهرهای مرزی اوتاچی-نمیا در مرز اوکراین و مولداوی است. این خط راه آهن با یک پل که از روی رودخانه دنیستر می‌گذرد، به یکدیگر متصل می‌شوند. منابع محلی می‌گویند روزانه چند قطار حامل تانکرهای سوخت از این پل عبور می‌کنند.
در همین راستا مقامات وزارت خارجه روسیه اخیرا تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین را اهداف مشروع دانسته‌اند. آیا کمک‌های همه جانبه غرب به اوکراین، روسیه را وادار به حمله هوایی به مناطق مرزی مولداوی، لهستان و اسلواکی خواهد کرد؟
مختصات پل راه آهن مرزی مولداوی-اوکراین:
۴۸.۴۶۰۲۹۴ ۲۷.۷۶۶۳۸۱

پهپادهای اوکراینی یک قبرستان تانک در داخل خاک روسیه را شناسایی کردند!
تصاویر پهپادی اوکراین در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، نشان از قرارگیری دستکم ۵۷ خودروی نظامی و زرهی از جمله ۱۷ عراده تانک T-72 و…، ۷ هویتزر خودکششی تخریب شده و چند یدک کش و وسیله نقلیه در یک منطقه نظامی در استان بلگورود واقع در غرب روسیه است.
این تجهیزات نظامی پس از تخریب و آسیب دیدگی در جنگ اوکراین، برای تعمیر مجدد به این محل کشیده شده‌اند.
اوکراین در آخرین آمارها از انهدام بیش از ۸۲۹ عراده تانک و ۲۱۱۸ دستگاه خودروی زرهی ارتش روسیه در جریان پنجاه و هشت روز جنگ خبر داده است.

– نیروهای مسلح روسیه در جریان یک حمله موشکی، چهار فروند موشک کروز کالیبر را از یک کشتی نظامی در دریای سیاه به سمت تأسیسات و زیرساخت های نظامی نیروهای مسلح اوکراین شلیک کرد.

– صبح امروز یک فروند هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف ۲۶ (An-26) متعلق به ارتش اوکراین در منطقه میخائیلوفکا واقع در استان زاپروژیا سقوط کرد.
بر اثر این واقعه یک نفر جان باخته و دو نفر مجروح شدند. منابع اوکراینی احتمال حمله روسها به این هواپیما را رد کرده و علت سقوط این هواپیما را برخورد با تیر برق عنوان کرده‌اند!

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس شنبه, ۳ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

    شما طرفدار اشغال اوکراین توسط روسیه هستید؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.