– بارگیری تعدادی هویتزر M777 در هواپیمایی در پایگاه هوایی کالیفرنیای آمریکا جهت ارسال به اوکراین.
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: تاکنون اوکراین حدود ۴۵ عراده هویتزر M777 دریافت کرده است.‌‌ وی در ادامه گفت: مرحله اولیه آموزش ۵۰ تن از نظامیان اوکراینی در این هفته به پایان رسید.

– امرپ‌های اهدایی استرالیا در اوکراین
تعدادی از امرپ‌های بوش مستر استرالیایی که از طریق لهستان به اوکراین منتقل شده بودند، توسط نظامیان اوکراینی عملیاتی شدند.
چند روز قبل نیز هواپیمای ترابری An-124 اوکراینی، تعدادی امرپ بوش مستر را از استرالیا به لهستان منتقل کرد تا از طریق مرز زمینی وارد اوکراین شوند.

– رسانه‌های روسی با انتشار تصاویری از سرنگونی یک فروند پهپاد انتحاری متعلق به ارتش اوکراین در استان زاپروژیا شدند. این رسانه ها مدعی اند که این پهپاد قصد حمله به نیروگاه اتمی انرهودار را داشته و پیش از انجام حمله توسط پدافند ارتش روسیه سرنگون شده است.
این پهپاد انتحاری ساخت لهستان و از نوع وارمات (WARMATE) است. با توجه به کاربری و قابلیت محدود پهپاد وارمات به نظر می‌رسد ادعای روسها صحیح نباشد. وارمات با قابلیت حمل ۱.۳ کیلوگرم مواد منفجره برای ایجاد آسیب جدی به یک نیروگاه اتمی کافی نیست.

– بامداد امروز، شهر خرسون که تحت تسلط ارتش روسیه است، هدف حمله ارتش اوکراین قرار گرفت.
ارتش اوکراین در این حمله با استفاده از موشک توچکا-یو و پهپاد Tu-141 Strizh یک حمله ترکیبی را به جهت فریب پدافند هوایی روسیه انجام داده است.
از تعداد تلفات این حمله اطلاعاتی در دست نیست.
ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که موشک اوکراینی از سد پدافند روسی گذشته و به نزدیکی برج تلویزیونی شهر خرسون اصابت می‌کند.
طبق اعلام منابع محلی، آسیب قابل توجهی به برج تلویزیونی وارد نشد اما پس از این حمله، پخش تلویزیونی در شهر خرسون متوقف شد.

– تصاویری از لاشه‌ی یک فروند موشک Kh-31P در استان دنیپروپتروفسک واقع در مرکز اوکراین. این موشک احتمالا توسط سامانه های پدافندی ارتش اوکراین ساقط شده است.
موشک Kh-31 یک موشک دوربرد مافوق صوت است که در دو نوع مختلف ضد کشتی و ضد رادار ساخته شده است. این موشک در مقابل با اقدامات پدافندی و الکترونیکی دشمن مقاوم است و بر روی جنگنده های مختلف روسی نصب می‌گردد.

– ویدیویی از انهدام تانک T-64 ارتش اوکراین که توسط پهپاد اورلان-۱۰ روسی ضبط شده است.

– بنابر گزارش یورونیوز به نقل از مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک، آلمان از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون، بزرگترین خریدار انرژی روسیه بوده است. این مرکز با استفاده از داده‌های مربوط به حرکت کشتی‌ها، تخمین میزان صادرات گاز از طریق خطوط لوله و بررسی سوابق معاملات، تخمین می‌زنند که آلمان در دو ماه گذشته حدود ۹.۱ میلیارد یورو برای تحویل سوخت‌های فسیلی به روسیه پرداخت کرده است.
این گزارش در حالی ارائه می‌شود که “آنالنا بائربوک” وزیر خارجه آلمان از نصف کردن حجم واردات نفت از روسیه تا تابستان و توقف کامل آن تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داده است.
لازم به ذکر است که آلمان ۵۵ درصد گاز، ۳۴ درصد نفت و ۲۶ درصد زغال سنگ خود را از روسیه تامین می‌کند.

– در پی حملات راکتی ارتش اوکراین به بازار تجاری سوکول و مناطق اطراف آن واقع در شهرستان کیروفسکی در استان دونتسک، پنج نفر غیرنظامی کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند.
منابع محلی در دونتسک، از اصابت ده راکت گراد به این منطقه خبر داده‌اند.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱ روز ۶۲ روز ۶۳

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.