– نیروهای ارتش اوکراین با استفاده از موشک ضد زره اوکراینی Stugna-P، یک فروند بالگرد Ka-52 روسی را مورد اصابت قرار دادند.
زمان و مکان این ویدیو نامشخص است.
مشخصات موشک استوگنا-پی:
برد: ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ متر
وزن: ۲۹.۵ کیلوگرم
طول موشک: ۱۳۶۰ میلیمتر
میزان نفوذ در زره: ۸۰۰ میلمتر فولاد نورد شده
محدوده عملیاتی دمای کاری سامانه: ۴۰- تا ۶۰+ درجه سانتیگراد
بیشتر بخوانید: دانش نظامی: موشک ضد زره Stugna-P

– ارتش اوکراین با استفاده از سامانه پدافندی کوتاه برد Stormer HVM، یک فروند پهپاد Orlan-10 متعلق به ارتش روسیه را در استان زاپروژیا سرنگون کرد. طبق اظهارات رسانه‌های اوکراینی، این پهپاد متعلق به وزارت اورژانس روسیه است.
در طول جنگ اوکراین تعداد زیادی از پهپادهای شناسایی Orlan-10 سرنگون شده است که بعضا تفاوت ظاهری بین آنها وجود دارد. این تفاوت احتمالا به دلیل سری های مختلف آنهاست و ارتش روسیه به دلیل وسعت نبردها و تعداد محدود پهپادهایش از تمامی آنها استفاده می‌کند.

– رسانه‌های روسیه تصاویری از لاشه‌ی یک فروند دیگر از پهپادهای بیرقدار ارتش اوکراین را که توسط پدافند هوایی ارتش روسیه سرنگون شده است، منتشر کردند.
در خصوص زمان و مکان انهدام این پهپاد جزئیاتی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد این پهپاد در جنگل های استان های بریانسک یا کورسک در غرب روسیه ساقط شده باشد.
بر فرض صحت تصاویر و اطلاعات منابع روسی این پنجمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی است که در پنج روز اخیر (از ۶ اردیبهشت تاکنون) توسط ارتش روسیه سرنگون شده است.

– ارتش روسیه صبح امروز اهدافی در جنوب اوکراین، از جمله یک انبار آمونیاک فسفات در شهر میکولایف را مورد حمله موشکی قرار داد.
این انبار محلی برای ذخیره سازی مواد شیمیایی از جمله آمونیاک فسفات است که در تولید کودهای شیمیایی به کار می‌رود.
علیرغم برافراشته شدن دود قرمز از محل انفجار، مقامات محلی اعلام کردند که خطر جدی برای سلامت عمومی و محیط زیست وجود ندارد.

– مقامات محلی شهر خارکیف: بمباران و گلوله باران شهر خارکیف توسط ارتش روسیه از ابتوای جنگ تاکنون متوقف نشده است!
شهر خارکیف بعد از کیف، بزرگترین شهر اوکراین است. این شهر از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۴ میلادی پایتخت اوکراین بوده و به لحاظ صنعتی اهمیت بالایی در اقتصاد اوکراین دارد. خارکیف از ابتدای جنگ در خط مقدم درگیری‌ها بین ارتش روسیه و اوکراین واقع شد. مناطق مرزی این استان در ساعات ابتدایی جنگ به تصرف روسیه درآمد اما با مقاومت اوکراینی‌ها و تاکتیک های ضعیف روسها در جنگ شهری، حملات برای تصرف شهر خارکیف ناکام ماند.

– آخرین تصاویر ماهواره‌ای از کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپل.
بر اساس آخرین اخبار از شهر ماریوپل و نیروهای اوکراینی محاصره شده در آزوفستال، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه اعلام کرد که مقامات این دفتر در حال مذاکره با مقامات روسیه و اوکراین برای تخلیه غیرنظامیان از آزوفستال هستند. همچنین سفر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد به مسکو و کیف، برای این موضوع انجام گرفته است. با این حال، هیچگونه توافقی برای تخلیه آزوفستال توسط مقامات دو طرف اعلام نشده است و تنها روز گذشته خبر خروج گروهی ۲۵ نفره از آزوفستال اعلام شده است.
منابع خبری می‌گویند که حدود هزار غیرنظامی به همراه دو هزار نظامی اوکراینی در کارخانه آزوفستال در محاصره نیروهای ارتش روسیه قرار دارند.

– “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین تخلیه گروهی از غیرنظامیان محاصره شده در کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپل را تایید کرد.
این گروه حدود ۱۰۰ نفر هستند و تا فردا به مناطق تحت کنترل ارتش اوکراین در استان زاپروژیا منتقل و تحویل خواهند شد.
بر اساس برآوردهای منابع دولتی اوکراین، حدود هزار نفر غیرنظامی دیگر که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، در کارخانه آزوفستال در محاصره روسها قرار دارند.

– فرماندار استان بلگورود وقوع آتش سوزی در انبار سوخت و تاسیسات وزارت دفاع در منطقه بوریسوف و منطقه یاکولفسکی واقع در استان بلگورود را تایید کرد. این حملات به احتمال زیاد از سوی ارتش اوکراین انجام گرفته است و تا این لحظه اطلاعات مستندی در مورد نحوه حملات آنها علیه روسیه منتشر نشده است.
همچنین جزئیاتی از میزان خسارات و تلفات این انفجارها منتشر نشده است و نیروهای امدادی روسیه در حال تلاش برای نجات مجروحین این حملات و کنترل اوضاع هستند.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱ روز ۶۲ روز ۶۳روز ۶۴ روز ۶۵ و ۶۶

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Hormoz دوشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

    با سپاس از دست اندرکاران این سایت:
    آیا شدنی هست که یک نقشه ی جنبنده ( animated gif map ) از وضعیت جبهه های جنگ در اوکرایین بسازید ؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.