– ویدیویی از حمله بالگرد Ka-52 روسی به مواضع ارتش اوکراین.
بالگرد Ka-52 توان حمله به اهداف زمینی، زرهی و اهداف هوایی کم سرعت را در تمام شرایط آب و هوایی، روز یا شب دارد. (بیشتر بخوانید)

– نیروهای ارتش اوکراین با استفاده از موشک ضد زره اوکراینی Stugna-P امرپ “تایگر” روسی را مورد اصابت قرار دادند.
استوگنا نام یک موشک ضد زره اوکراینی است که در دفتر طراحی لوخ در کیف پایتخت اوکراین به منظور رقابت با رقبای خارجی طراحی شده است.
این موشک برای اهداف زرهی با زره واکنشی انفجاری هم قابلیت بکارگیری دارد زیرا از سرجنگی خرج گود دوگانه استفاده می‌کند. همچنین از این موشک برای شکار اهداف پرنده در ارتفاع و سرعت پایین نیز استفاده می‌شود. سرجنگی خرج گود دوگانه این موشک قابلیت نفوذ تا ۸۰۰ میلیمتر فولاد نورد شده را داراست. (بیشتر بخوانید)

– ارتش روسیه روز گذشته ۱۲ اردیبهشت ماه، اهدافی در شهر اودسا از جمله فرودگاه این شهر را مورد حمله موشکی قرار داد. در یکی از تصاویر بالا هدف قرار گرفتن آشیانه جنگنده‌های اوکراینی مشخص است، اما میزان خسارات ارتش اوکراین در این حمله مشخص نیست.
وزارت دفاع روسیه مدعی است در این حمله علاوه بر پایگاه نظامی اوکراین در اودسا، آشیانه های پهپادهای بیرقدار و انبارهای تسلیحات موشکی دریافتی از آمریکا در حومه‌ی اودسا را مورد حمله قرار داده است.
مختصات فرودگاه اودسا:
۴۶°۲۵’۴۴″N 30°۴۰’۳۸″E

– توپخانه‌ی ارتش روسیه یکی از مراکز فرماندهی ارتش اوکراین در حومه‌ی شهر خارکیف را منهدم کردند.
منابع اوکراینی روز گذشته از حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه به شرق خارکیف خبر داده بودند. این منابع همچنین مدعی زخمی شدن “والری گراسیموف” رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه به دلیل اصابت ترکش در جبهات خارکیف شدند. گراسیموف اخیرا برای نظارت و فرماندهی عملیات روسیه به جبهات شرقی اوکراین رفته است.

– بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی CERA، کشورهای اروپایی از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی (۵ اسفند ۱۴۰۰) تاکنون، برای خرید منابع سوخت فسیلی روسیه بیش از ۴۷.۴ میلیارد یورو پرداخته کرده‌اند. از این مقدار ۱۹.۷۱۵ میلیارد یورو برای خرید نفت، ۲۶.۹۰۹ میلیارد برای گاز و ۷۸۳ میلیون یورو برای زغال سنگ صادر شده از روسیه پرداخت شده است.

– رسانه‌های اوکراینی از حملات توپخانه‌ی ارتش روسیه به کارخانه کُک آودیفسکی واقع در منطقه آودیوکا در شمال شهر دونتسک خبر دادند.
بر اساس اظهارات پاولو کیریلنکو، رئیس اداره منطقه ای استان دونتسک دستکم ۱۰ نفر در این حملات کشته و بیش از ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

– ویدیویی از بمباران مواضع ارتش اوکراین توسط جنگنده Su-24M نیروی هوافضای روسیه

– ارتش روسیه اهدافی در شهر لویو واقع در غرب اوکراین را با چند فروند موشک کروز مورد حمله قرار داد. منابع محلی شنیده شدن پنج انفجار در مجاورت این شهر را تایید کرده‌اند.
شهر لویو مرکز غربی ترین استان اوکراین است که در مرز با لهستان نیز واقع شده است. لویو پس از آغاز جنگ اوکراین، به دروازه ورود تجهیزات غربی به اوکراین و همچنین یکی از اهداف ثابت حملات موشکی روسیه تبدیل شده است.

– موقعیت کارخانه غلات شهرک پوکروفسکه در استان دنیپروپتروسک که در روز گذشته ۱۲ اردیبهشت ماه، هدف اصابت موشک kh-59mk2 ارتش روسیه قرار گرفت.
مختصات کارخانه واقع در جهت غرب شهرک پوکروفسکه:
۴۷.۹۷۹۷۸۶, ۳۶.۱۹۵۸۹۴

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱ روز ۶۲ روز ۶۳روز ۶۴ روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.