– وزیر خارجه آلمان به اوکراین سفر کرد

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، برای دیدار و گفتگو با “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور و “دیمیتری کولبا” وزیر خارجه اوکراین وارد شهر کیف شد.
وی در جریان این دیدارها گفت: «آلمان وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه، برای همیشه به صفر می‌رساند. تحریم‌ها علیه روسیه حتی اگر آلمان را تحت الشعاع قرار دهد، قابل لغو نیستند.
گام بعدی تامین تانک‌ها و توپ‌های خودکششی هویتزر خواهد بود که قادر به دفاع در مقابل پهپادها هستند. آلمان و هلند این توپ‌های هویتزر را به صورت مشترک به اوکراین ارائه خواهند داد زیرا ما به تنهایی نمی‌توانیم همه تجهیزات را تامین کنیم و با کمبود سیستم‌های توپخانه‌ای مواجه هستیم. با این حال آلمان ۷ عراده توپخانه هویتزر در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و همزمان با آن آموزش نیروهای اوکراینی را آغاز خواهد کرد.»
وی همچنین اعلام کرد که روند بازگشایی سفارت آلمان در کیف از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.
بربوک در جریان این سفر از مناطق جنگ زده غرب کیف نیز بازدید کرده و در مراسمی به یاد قربانیان کشتار بوچا شمع روشن کرد.

– گزارشهایی از پیشروی نیروهای اوکراینی در منطقه ترنوا وجود دارد. در صورت صحت این خبر، خط لجستیک ارتش روسیه از سمت منطقه وُوچانسک تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همچنین در شمال خارکیف، درگیریها در روستای اسلوبوژانسکه بین نیروهای اوکراینی و روسیه ادامه دارد.
هدف اوکراین از انجام حملات در این محور، مجبور کردن نیروهای روسیه به عقب نشینی به سمت مرزها و در نتیجه افزایش برد توپخانه اوکراین در عمق خاک روسیه است.

برای مشاهده کلیک کنید: نقشه آنلاین

– عصر روز گذشته ۲۰ اردیبهشت ماه، جنگنده های ارتش روسیه با دو فروند موشک هوا به زمین یکی از مواضع نیروهای اوکراینی در مجاورت شهر ورونیژ در شمال استان سامی را مورد حمله قرار دادند.
به احتمال زیاد ارتش اوکراین از این مکان به عنوان محلی برای استقرار تجهیزات نظامی استفاده می‌کرده است. ارتش اوکراین در روزهای اخیر از مرزهای استان سامی، استان‌های بریانسک و کورسک در غرب روسیه را گلوله باران می‌کند.

– حملات موشکی ارتش روسیه به اودسا همچنان ادامه دارد!

حملات موشکی ارتش روسیه در طول هفته اخیر افزایش یافته است. در برجسته ترین این حملات، روزهای گذشته ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه، دو هتل ساحلی (Grande Pettine) و یک مرکز خرید مورد حمله سنگین موشک‌های روسیه قرار گرفته‌اند.
منابع روسی می‌گویند ارتش اوکراین از این مراکز به عنوان محل استقرار مستشاران و تسلیحات ارسالی از سوی ناتو استفاده می‌کرده است و منابع اوکراینی با رد این ادعا، تلفات حمله را یک کشته و پنج مجروح عنوان کرده‌اند. این رسانه‌ها همچنین مدعی هستند که ارتش روسیه در این حملات برای دومین بار در جنگ اوکراین، از موشک‌های مافوق صوت کینژال (Kh-47M2 Kinzhal) استفاده کرده است.
مختصات هتل Grande Pettine:
۴۶.۳۷۸۰۹۳,۳۰.۷۵۰۳۱۴

آخرین وضعیت نظامی در اوکراین پس از ۷۷ روز جنگ

– تصاویری از پل پانتون ارتش روسیه بر روی رودخانه سوروسکی دونیتس که در جریان نبردهای اخیر جبهه غربی سیورودونتسک و با حمله موشکی ارتش اوکراین منهدم شد.
این پل برای عبور تجهیزات زرهی و نظامی ارتش روسیه از رودخانه سوروسکی دونیتس و حمله به محور شمالی منطقه بیلوهوریوکا در استان لوهانسک احداث شده بود.
مختصات محل احداث پل:
۴۸.۹۵۰۴۶۹, ۳۸.۲۲۷۱۲۳۴

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱ روز ۶۲ روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.