– نیروهای ارتش روسیه و LPR کنترل دریلوه در شمال لیمان را بدست گرفتند و درگیریها به نواسلیوکا و دربیشوه رسید. در صورت تصرف این دو روستا، شهرک لیمان در آستانه محاصره قرار خواهد گرفت. مشاهده در نقشه آنلاین

– نیروهای ارتش روسیه و LPR حملات خود به مناطق کامیشواخا و کاترینیوکا در محور پوپاسنایا-پرومایسک را آغاز کرده اند. تاکنون پیشرفت خاصی گزارش نشده است.
مناطق کامیشواخا، کاترینیوکا، زولوته، اوریخوه، هیرسکه از جمله استحکامات دفاعی نیروهای اوکراینی در جنوب سورودونتسک محسوب می‌شود و نیروهای روسیه برای محاصره سورودونتسک به تصرف این مناطق نیاز دارند. مشاهده در نقشه آنلاین

– رسانه‌های روسی با انتشار ویدیویی از لاشه‌ی یک جنگنده، مدعی انهدام یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ ارتش اوکراین در حومه‌ی شهر میکولایف واقع در جنوب اوکراین شدند.
همچنین برخی منابع اوکراینی با رد این ادعا عنوان کرده‌اند که این جنگنده از نوع میگ ۲۹ و متعلق به ارتش روسیه بوده است.

– آمار رسانه‌های اوکراین از مجموع تلفات و خسارات ارتش روسیه از تاریخ ۲۴ فوریه تا ۱۶ می سال ۲۰۲۲ میلادی (۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱):

بیش از ۲۷۷۰۰ هزار نفر از پرسنل روسیه کشته و زخمی شده‌اند.
۱۲۲۸ عراده تانک، ۲۹۷۴ دستگاه خودروی نظامی، ۵۷۷ قبضه توپ، ۱۹۵ دستگاه راکت انداز، ۸۹ دستگاه پدافند هوایی، ۲۰۰ فروند هواپیما، ۱۶۵ فروند بالگرد، ۲۱۰۱ دستگاه خودروی سنگین و تانکر سوخت، ۱۳ دستگاه قایق تندرو سبک و کشتی جنگی و ۴۲۷ فروند پهپاد منهدم شده است.

– آمار وزارت دفاع روسیه در خصوص خسارات ارتش اوکراین در جنگ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱:

در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تاکنون، ۱۶۸ فروند هواپیمای نظامی، ۱۲۵ فروند بالگرد، ۸۸۹ فروند پهپاد، ۳۱۰۸ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۳۸۱ راکت انداز چندگانه، ۱۵۲۹ توپ صحرایی و خمپاره انداز و ۲۹۴۹ واحد خودروی نظامی ویژه منهدم شده است.

– یک فروند پهپاد شناسایی Eleron-3 ارتش روسیه به دلایلی نامعلومی در اوکراین سقوط کرده و در اختیار نظامیان اوکراینی قرار گرفت.
در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ نیز یک فروند پهپاد Eleron-3 به علت نقص فنی در استان چرنیهیو اوکراین سقوط کرد.
گفته می‌شود از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین تاکنون، هفت فروند از این نوع پهپاد منهدم یا به دلیل نقص فنی در اوکراین سقوط کرده است.
پهپاد Eleron-3 برای کنترل فضای میدان نبرد طراحی شده و می‌تواند با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۴ هزار متری پرواز کند.

– مجلس سنا آمریکا بزرگترین بسته کمکی به اوکراین را تصویب می‌کند!

هیأتی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به سرپرستی “میچ مک‌کانل” در ۲۴ اردیبهشت ماه، به شهر کیف پایتخت اوکراین سفر کرده و با “ولودیمیر زلنسکی” رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کردند.
زلنسکی این دیدار را یک سیگنال قوی برای حمایت مردم و هر دو حزب آمریکا از اوکراین دانست و از کمک‌های مالی و نظامی آمریکا قدردانی کرد. وی در این دیدار خواستار به رسمیت شناختن روسیه به عنوان “دولت حامی تروریسم” شد. مک کانل نیز ضمن حمایت از این موضوع، کمک به اوکراین را به نفع آمریکا دانست و گفت: «صداهای انزواطلبی در جمهوری‌خواهها، قبل از جنگ جهانی دوم نیز وجود داشت و من فکر می‌کنم یکی از درس‌هایی که از آن جنگ آموخته‌ایم این است که اگر در برابر تهاجم زودتر ایستادگی نکنیم، اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ایم. همه ما در این مورد در یک طرف قرار داریم. روس‌ها باید جنگ را ببازند و اوکراینی‌ها باید برنده شوند.»
دیدار سناتورهای جمهوری‌خواه از اوکراین در حالی انجام می‌شود که سنای آمریکا در جلسه ۲۸ اردیبهشت ماه، برای تصویب بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رأی گیری خواهد کرد. این بسته بزرگترین کمک آمریکا به اوکراین است و مجموع کل کمک‌های ارائه شده آمریکا به اوکراین پس از آغاز جنگ را به ۵۳ میلیارد دلار می‌رساند.

اظهارات مک کانل در اوکراین، بیانگر نگاه عمیق و قدیمی به جنگی امروزی در اروپا است. در واقع آنها جنگ اوکراین را نبردی نیابتی با قطب شرق (روسیه) می‌بینند که سرزمین اوکراین، زمین این جنگ و مردم اوکراین سربازان آنها برای مقابله با روسیه هستند!

– ویدیویی از حمله توپخانه‌ای ارتش روسیه به مواضع نظامیان اوکراینی در منطقه زولوته واقع در جنوب سورودونتسک.

در ثانیه ۳۳ این ویدیو، نیروهای روسی با کمک کوادکوپتر محل جدید حضور نظامی اوکراینی را شناسایی و با اصلاح گرا، وی را هدف حمله دقیق توپخانه‌ای قرار می‌دهند.
در صورتی که پرنده‌های شناسایی به موقع توسط یگان‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند در میادین نبرد نقش مثبت و مفیدی ایفا کنند.

نقشه آنلاین زولوته

– تصاویری از حملات موشکی ارتش روسیه به مواضع اوکراین در شهرهای اودسا و میکولایف واقع در جنوب اوکراین.
طبق اظهارات منابع اوکراینی، یک مرکز تفریحی در شهر اودسا و مناطق مسکونی در شهر میکولایف از اهداف حملات موشک‌های کروز جنگنده‌های ارتش روسیه بوده است. این منابع افزودند حجم تخریب یکی از حملات موشکی به اودسا بیش از ۵۰۰ متر بوده است!

– نیروهای ارتش روسیه و LPR کنترل دربیشوه را بدست گرفتند.روستای نواسلیوکا در شمال دربیشوه نیز به زودی سقوط خواهد کرد. با پیشرویهای صورت گرفته، لیمان از سه طرف در محاصره قرار گرفت.
همچنین گزارشهایی از تصرف روستای یاروا وجود دارد که تا این لحظه قابل تایید نیست. مشاهده نقشه آنلاین

– درگیریها بین نیروهای روسیه و نیروها اوکراینی در منطقه آزوفستال ادامه دارد. نیروهای روسیه و DPR به آرامی در حال پیشروی در مناطق شمالی آزوفستال هستند.
در این راستا، پس از تصرف منطقه کومونالنیک، منطقه مارکوخیم و ساختمان های اطراف آن به کنترل نیروهای روسیه درآمد. مشاهده نقشه آنلاین

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. جواد دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

    سوخو بودنش که سوخو است مال کی هست را نمی دونم

    پاسخ
  2. daniel سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱

    MERCI

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.