– وزارت دفاع روسیه از دفع حمله سنگین نیروهای ارتش اوکراین به منطقه گولیاپل در استان زاپروژیا در ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ماه) خبر داد. طبق این بیانیه، ارتش اوکراین در این حمله ۲۶ تانک، ۱۲ خودروی نظامی و حدود ۱۰۰ نفر نیروی نظامی را از دست داده است.
تصاویر و ویدیوی پایین بخشی از درگیری‌های گولیاپل است که توسط پهپاد شناسایی Orlan-10 ارتش روسیه فیلمبرداری شده است.

این حمله ارتش اوکراین گواهی بر اظهارات اخیر زلنسکی در خصوص ناتوانی ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق تحت تسلط روسیه در شرق و جنوب اوکراین است. در واقع اجرای عملیات تهاجمی در قالب یک ارتش کلاسیک در مقابل ارتش روسیه کار دشواری به نظر می‌رسد. موقعیت منطقه گولیاپل در نقشه آنلاین

– همزمان با درخواست رسمی سوئد و ‎فنلاند برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ترکیه از حق وتوی خود در این ائتلاف برای ‎ امتیازگیری استفاده می‌کند. در این راستا رسانه‌های روسی مدعی شده‌اند که ترکیه برای تایید پیوستن این دو کشور به ناتو، خواستار قرار گرفتن در برنامه فروش جنگنده‌های F-35 و همچنین لغو تحریم‌‌های آمریکا برای خرید سامانه‌های پدافند هوایی S-400 از روسیه شده است.

– بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۴ نفر از نیروهای اوکراینی از جمله ۲۹ مجروح جنگی در منطقه صنعتی آزوفستال در شهر ماریوپل تسلیم ارتش روسیه شده‌اند.
در مجموع از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه تاکنون ۹۵۹ نفر از نیروهای اوکراینی محاصره شده در آزوفستال تسلیم شده‌اند.

تصاویر زیر مربوط به انتقال نیروهای اوکراینی تسلیم شده به منطقه اولنفکا و نووازوفسک جهت درمان و مبادله با اسرای روسی است.

– عملکرد ضعیف پهپاد انتحاری روسیه به روایت تصویر!

در این ویدیو شاهد عملیات پهپاد انتحاری ZALA KYB متعلق به ارتش روسیه در حمله به هویتزرهای M777 در جبهات استان دونتسک هستیم. با توجه به فاصله زیاد نقطه برخورد پهپاد انتحاری با هدف، می‌توان گفت در بهترین حالت باعث آسیب جزئی توپ ارتش اوکراین شد!
بررسی عملکرد و کیفیت این پهپاد روسی با نمونه پهپادهای انتحاری ساخت ایران از شاهد ۱۳۶ تا ابابیل ۲ اصلا قابل مقایسه نیست. صحنه‌های اصابت این پهپادها در رزمایش‌های نیروهای مسلح ایران و حملات انصارالله به مواضع عربستان سعودی شفاف و گویاست و نیازی به توضیح بیشتری ندارد…

عملکرد دقیق و کیفیت بالای پهپادهای ایرانی را در ویدیوهای زیر می‌توانید ببینید:
ویدیو لحظه اصابت پهپاد انصارالله به مخازن پالایشگاه آرامکو در جده در جریان عملیات “شکست محاصره ۳”

ویدیو لحظه اصابت پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۶ در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷

– خطوط دفاعی نیروهای اوکراینی در اطراف پوپاسنایا شکسته شده است. نیروهای ارتش روسیه و LPR مناطق نوازوانیوکا و روزیوکا در جنوب و غرب پوپاسنایا را به کنترل خود درآوردند. همچنین پیشرویهای جزئی در شمال شرق پوپاسنایا صورت گرفته است. در این محور درگیریها در کامیشواخا ادامه دارد.
در محور زلوته، نیروهای روسیه و LPR موفق به تصرف اوریخوه شده اند. با پیشروی صورت گرفته نیروهای روسیه یک قدم دیگر به هیرسکه و محاصره زلوته نزدیک تر شدند. در شمال این محور، درگیریها در توشکیوکا بین نیروهای اوکراینی و روسیه ادامه دارد.

– پوتین: اروپا با تحریم روسیه خودکشی می‌کند!

“ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهور روسیه در نشست انرژی با مقامات دولتی این کشور گفت:
«اروپا با تلاش برای حذف تدریجی منابع انرژی روسیه، تنها به خود آسیب می‌رساند. آنها با تحریم‌های خود علیه مسکو دست به خودکشی اقتصادی خواهند زد و شاهد افزایش قیمت انرژی و تورم بیشتر خواهند بود.
اقدامات آشفته اروپا به افزایش درآمدهای نفتی و گازی روسیه کمک می‌کند و امیدوار هستیم عرضه انرژی روسیه به کشورهای دوست هدایت شود.
رد منابع انرژی روسیه به این معنی است که اروپا به طور سیستماتیک به منطقه‌ای با بالاترین هزینه انرژی در جهان تبدیل خواهد شد.
تغییرات در بازار نفت ماهیت تکتونیکی دارد و انجام تجارت طبق روال معمول و مدل قدیمی، بعید به نظر می‌رسد.
کشورهای اتحادیه اروپا از “سرداران آمریکایی” دستور می‌گیرند و به جای اعتراف به اشتباهات خود در ایجاد تورم، در جای دیگری به دنبال مقصر می‌گردند.
روسیه هیچ مشکلی با فنلاند یا سوئد ندارد. اما گسترش زیرساخت‌های نظامی ناتو در این کشورها تهدیداتی را برای روسیه دربرداشته و قطعا پاسخ متناسب ما را در پی خواهد داشت.»

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.