– آغاز حمله‌ ارتش روسیه به سورودونتسک

حملات زمینی ارتش روسیه و نیروهای لوهانسک (LPR) از دو محور شمال غربی و جنوب شرقی سورودونتسک آغاز شده است. بر اساس آخرین اخبار از جبهه سورودونتسک، توپخانه ارتش روسیه با موفقیت نسبی خطوط دفاعی ارتش اوکراین در حومه‌ی شرقی شهر را درهم شکسته است و یگان‌های ویژه چچن برای آغاز درگیری‌های شهری وارد معرکه شده‌اند.
ارتش روسیه قصد دارد با ورود به منطقه ورونوه به فرودگاه سورودونتسک حمله کرده و پس از تسخیر آن از جهت جنوب شهر که از مواضع دفاعی ضعیفتری برخوردار است، به پاکسازی شهر بپردازد.
با توجه به برتری روسیه در این منطقه، به نظر می‌رسد که ارتش اوکراین پس از یک دوره مقاومت میان مدت در بافت شهری، از سورودونتسک نیز عقب نشینی کند.

ویدیوی زیر مربوط به حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه به خطوط دفاعی ارتش اوکراین در حومه‌ی سورودونتسک است.

– زوال عقل جورج بوش، کار دستش داد!

“جورج بوش” رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جریان یک سخنرانی عراق را با اوکراین اشتباه گرفت و گفت: «تصمیم یک نفر برای آغاز یک تهاجم کاملا غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق…. منظورم اوکراینه… عراق… ۷۵ سالمه! (خنده حضار)»
مقامات پیشین آمریکا و اروپا در حالی روسیه را به خاطر حمله به اوکراین سرزنش می‌کنند که خود آنها در سال‌های گذشته عراق، افغانستان، لیبی و چندین کشور دیگر را به طور وحشیانه مورد تهاجم قرار داده‌اند.
به عنوان مثال “جورج بوش” خودش عامل اصلی تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی بود!

– رسانه‌های روسی از مسدود کردن روند بررسی درخواست عضویت فنلاند و سوئد در سازمان ناتو توسط ترکیه گزارش دادند. وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که درخواست‌های ترکیه در ازای تغییر موضع این کشور در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را تایید نمی‌کند.
در این راستا وزرای خارجه آمریکا و ترکیه روز گذشته در مورد وضعیت اوکراین و عضویت دو کشور سوئد و فنلاند در ناتو با یکدیگر گفتگو کردند. طرفین در این گفتگو بر همکاری در چارچوب ناتو تاکید کرده‌اند.

– آخرین ویدیو از تسلیم شدن نیروهای گردان آزوف ارتش اوکراین در منطقه صنعتی آزوفستال در ماریوپل.
گردان آزوف از یگان‌های نظامی وابسته به جریان‌های تندور ملی‌گرای اوکراینی است که ماموریت آنها جلوگیری از سقوط شهر ماریوپل به دست روسیه بود. آنها بیش از ۸۰ روز در ماریوپل علیه ارتش روسیه مقاومت کردند و در نهایت در منطقه صنعتی آزوفستال به محاصره روسیه درآمدند. حملات سنگین ارتش روسیه و تعداد بالای آنها دولت اوکراین را ناچار به مذاکره با روسیه کرد و عموم آنها در عملیات تبادل اسرا با اسرای روس مبادله می‌شوند. طبق آمارهای وزارت دفاع روسیه تاکنون ۹۵۹ نفر از نیروهای اوکراینی محاصره شده در آزوفستال تسلیم شده و جهت مبادله به مناطق اولنفکا و نووازوفسک منتقل شده‌اند.

– اردوغان: ترکیه به اعضای ناتو اطلاع داد که پاسخ آنکارا به عضویت سوئد و فنلاند منفی است و در این زمینه نظرمان تغییر نخواهد کرد. ترکیه نمی‌تواند از روابط با روسیه و گاز این کشور چشم پوشی کند.

– نیروهای اوکراینی کنترل روستای دمنتیوکا در منطقه خارکیف را بدست گرفتند. درگیریها در منطقه ترنوا در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه ادامه دارد. مشاهده در نقشه آنلاین

– نیروهای ارتش روسیه و لوهانسک کنترل روستاهای دروژبا و کامیشواخا در اطراف پوپاسنایا را بدست گرفتند و درگیریها به وروبیوکا، پیلیپچاتینه و ویسکریوا رسیده است.
همچنین در محور شمال زلوته، نیروهای روسیه موفق به تصرف منطقه توشکیوکا شده اند. با پیشرویهای صورت گرفته، درگیریها به هیرسکه رسیده است. به نظر میرسد مواضع نیروهای اوکراینی در زلوته به زودی در محاصره قرار خواهد گرفت. مشاهده در نقشه آنلاین

– نیروهای ارتش روسیه و لوهانسک کنترل منطقه شدریشاوه در شمال شهر سورودونتسک را بدست گرفتند. در حال حاضر درگیریها در حومه و ورودی شهر سورودونتسک ادامه دارد. نیروهای روسیه تلاش می‌کنند از سمت شمال و جنوب، نیروهای اوکراینی حاضر در شهر سورودونتسک را تحت فشار قرار دهند. مشاهده در نقشه آنلاین

– بخش هایی از نبرد ارتش روسیه با نیروهای اوکراینی در روستای زولوته واقع در جنوب سورودونتسک.
در این دو ویدیو تانک T-64BV و خودروهای جنگی BMP-2 نیروهای لوهانسک (LPR) مواضع نیروهای اوکراینی در زولوته را مورد حمله قرار می‌دهند. موقعیت زولوته در نقشه آنلاین

– در ادامه درگیری‌های شمال شهر خارکیف، ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین در روستاهای مرزی ترنوا و روبیژنه حمله سنگینی را انجام داده است.
برخی منابع روسی از بازپسگیری این مناطق خبر داده‌اند و برخی منابع اوکراینی از تداوم درگیری در این محور خبر داده‌اند.
در طول یک هفته اخیر ارتش اوکراین از تمرکز نیروهای ارتش روسیه در جبهات دونباس استفاده کرده و با انجام حملات متفرقه موفق به بازپس‌گیری برخی مناطق شمالی شهر خارکیف شده است. سیطره اوکراین بر این مناطق مرزی زمینه افزایش حملات راکتی و توپخانه‌ای به استان بلگورود واقع در غرب روسیه را فراهم می‌کند. فاصله شهر بلگورود با مرزهای اوکراین کمتر از ۴۰ کیلومتر است. موقعیت در نقشه آنلاین

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.