– جنگ روسیه و اروپا به گندم رسید!

در پی استقرار نیروی دریایی ارتش روسیه در دریای سیاه و محاصره دریایی اوکراین، صادرات کالاهای اوکراینی به ویژه غلات از طریق بنادر جنوبی این کشور مسدود شده است.
روسیه امکان صدور غلات از طریق بنادر اوکراین را مشروط به لغو بخشی از تحریم‌های آمریکا و اروپا کرده است.

در این راستا “اولاف شولتز” نخست وزیر آلمان با تاکید بر ضرورت تشکیل “اتحادیه امنیت غذایی جهانی” توسط گروه ۷ (G7) گفت: «در کنار پیامدهای مخوفی که این جنگ برای اوکراین و اوکراینی‌ها داشته است، حال خطر بحران غذایی سنگین، به ویژه نیمکره جنوبی جهان را تهدید می‌کند. مسئولیت این امر تنها متوجه روسیه است که با تهاجم خود مسیر تجاری برای صادرات غلات اوکراین را مسدود کرده است. درهای “اتحادیه امنیت غذایی جهانی” به روی تمام کشورهایی گشوده است که نمی‌خواهند فقیرترین کشورها بهای تهاجم روسیه را بپردازند.»

لازم به ذکر است که اوکراین و روسیه از بزرگترین صادرکنندگان گندم در جهان هستند و با تحریم اوکراین، کشورهای اروپایی علاوه بر انرژی در واردات مواد غذایی نیز با مشکلات جدیدی مواجه خواهند شد.

– “سرگئی شویگو” وزیر دفاع روسیه در اظهارات اخیر خود از تسلیم شدن ۱۹۰۸ نفر دیگر از نیروهای اوکراینی محاصره شده در منطقه صنعتی آزوفستال اشاره کرد. وی افزود: پیش از این نیز ۱۳۸۷ نفر تسلیم شده بودند.
بنابراین در مجموع ۳۲۹۵ نفر سرباز اوکراینی در منطقه آزوفستال تسلیم روسیه شده‌اند.

همچنین فرماندهی گردان آزوف ارتش اوکراین با تایید خروج تمامی مجروحین از آزوفستال، از تداوم بمباران و حملات هوایی روسیه به آزوفستال خبر دادند.

– ویدیویی از عملیات بالگرد Mi-28N ارتش روسیه برای انهدام اهداف زمینی (نیروی انسانی و تجهیزات زرهی) ارتش اوکراین در جبهات دونباس.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: بالگرد نظامی Mi-28N

– ارتش روسیه صبح امروز با چند فروند موشک، تاسیسات و زیرساخت‌های اوکراین را در استان ژیتومیر مورد حمله قرار داد. یکی از این اهداف خطوط راه آهن و یک قطار باربری (احتمالا حامل تسلیحات ارسالی از سوی ناتو) در حومه‌ی شهرک مالین واقع در استان ژیتومیر است.

پس از عقب نشینی ارتش روسیه از جبهه شمالی اوکراین، روسها دو راهکار را برای قطع خطوط امدادی غرب اوکراین دنبال کردند: ۱- حملات هوایی ۲- حملات موشکی.
مورد اول به دلیل وجود سامانه‌های پدافندی اوکراین و همچنین مسیر طولانی چندان موثر واقع نشد و در حال حاضر مورد دوم مدنظر قرار گرفته است. در واقع حملات موشکی آسان ترین روش روسیه برای جلوگیری و یا کاهش ارسال سلاح ناتو به جبهات شرقی اوکراین است. مشاهده منطقه مالین در نقشه آنلاین

– ارتش اوکراین مواضع نیروهای روسیه در منطقه ایزیوم واقع در شمال استان خارکیف را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داد.
در این ویدیو لحظه اصابت گلوله‌های توپخانه‌ی اوکراین به محل استقرار خودروهای زرهی ارتش روسیه در منطقه استپووا در حومه‌ی شمال غربی ایزیوم تصویربرداری شده است. مشاهده در نقشه آنلاین

– توپخانه‌ی نیروهای دونتسک (DPR) با گرای پهپاد شناسایی ارتش روسیه، دو عراده تانک ارتش اوکراین را در جاده شمالی منطقه کامیانکا مورد حمله قرار دادند.
در این حمله یک تانک اوکراینی منهدم و تانک دیگر از مهلکه فرار کرد. مشاهده در نقشه آنلاین

– تصاویر و ویدیویی از لحظه اصابت موشک کروز ارتش روسیه به ساختمان خانه فرهنگ در شهرک لوزووا واقع در جنوب استان خارکیف.

طبق اظهارات فرماندار لوزووا و منابع محلی، سه فروند موشک کروز (احتمالا Kh-22) به سمت اهدافی در شهرک لوزووا شلیک شد که یکی از آنها به ساختمان خانه فرهنگ اصابت کرد. در اثر این حمله ۸ نفر زخمی شده‌اند. مشاهده در نقشه آنلاین

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.