– تشویق پرشور رئیس جمهور لهستان در پارلمان اوکراین
“آندژی دودا” رئیس جمهور لهستان روز گذشته در جریان سفر به شهر کیف، پایتخت اوکراین با “ولودمیر زلنسکی” رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. وی همچنین در ساختمان پارلمان اوکراین حضور یافت و برای نمایندگان اوکراینی سخنرانی کرد. دودا در این سخنرانی گفت: «واگذاری حتی یک سانتیمتر از خاک اوکراین، ضربه‌ای به کل غرب خواهد بود. کیف از حمایت قوی ورشو برای عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار است. صداهای نگران کننده‌ای پدید آمده است که می‌گویند اوکراین باید به خواسته‌های پوتین تن دهد. فقط اوکراین حق دارد درباره آینده خود تصمیم بگیرد.»
این اظهارات توجه نمایندگان پارلمان اوکراین را جلب کرد و رئیس جمهور لهستان را ایستاده تشویق کردند.
لهستان از طرفداران پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو است و در جریان جنگ کمک‌های تسلیحاتی و مالی قابل توجهی را به اوکراین ارائه کرده است. از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون تقریبا ۳.۵ میلیون مهاجر اوکراینی وارد لهستان شده و مورد حمایت دولت لهستان قرار گرفته‌اند.

– تصاویر هوایی رسانه‌های روسی از کارخانه صنعتی آزوفستال در شهر ماریوپل.
آزوفستال آخرین موضع نیروهای گردان نئونازی آزوف و ارتش اوکراین در شهر ماریوپل بود که به مدت یک ماه به محاصره ارتش روسیه و نیروهای دونتسک (DPR) درآمد. وزارت دفاع روسیه در ابتدای محاصره آزوفستال، طرح عملیات پاکسازی آن را به پوتین ارائه کرد، اما وی با این طرح مخالفت کرد و دستور تداوم محاصره و بمباران آنها را صادر کرد. دستور پوتین از پروژه قهرمان سازی گردان آزوف جلوگیری کرد و آنها را به سربازان اسیری تبدیل کرد که به طور خفت بار تسلیم شرایط روسها شدند!
در واقع روسیه با تسلیم گردان آزوف در آزوفستال، امتیاز مهم‌تری بدست آورد و آنهم “تخریب روحیه مقاومت در اوکراینی‌ها” بود.

– ارتش روسیه طی یک حمله موشکی، سه فروند موشک کروز کالیبر را از یک زیردریایی در دریای سیاه به سوی اهدافی در اوکراین شلیک کرد.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تسلیحات و تجهیزات تیپ ۱۰ ارتش اوکراین در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مالین واقع در شمال ژیتومیر توسط موشک‌های کروز کالیبر مورد حمله قرار گرفت.
قرار بود این تسلیحات از ایوانو فرانکیفسک به منطقه دونباس منتقل شوند.

– ارتش اوکراین یک فروند پهپاد ZALA 421-16EM متعلق به ارتش روسیه را در جبهه خارکیف ساقط کرد.
پهپاد ZALA 421-16EM از جمله پهپادهای شناسایی مورد استفاده ارتش روسیه است که برای انجام ماموریت‌های نظارتی، جستجو و شناسایی با کیفیت بالا و موثر در هر زمان از روز به کار می‌رود.

– تصاویری از لاشه‌ی یک فروند پهپاد بیرقدار متعلق به ارتش اوکراین که در دریای سیاه کشف شده است. به نظر می‌رسد این پهپاد در جریان حمله اخیر ارتش اوکراین در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه به مواضع ارتش روسیه در جزیره مار سرنگون شده باشد.
وزارت دفاع روسیه مدعی انهدام دو فروند جنگنده سوخو ۲۴، یک فروند بالگرد Mi-24 و همچنان یک فروند پهپاد بیرقدار ارتش اوکراین در این درگیری شده بود.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.