– هدف قرار گرفتن مواضع ارتش اوکراین با راکت‌های ترموباریک
سلاح ترموباریک نوعی ماده منفجره است که از اکسیژن هوای اطراف برای ایجاد انفجار با دمای بالا استفاده می‌کند. در ابتدا به کمک یک خرج کوچک، اَبری از غبار انفجاری در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط می‌شود، سپس در مرحله بعد، این توده را با خرج دوم محترق می‌سازد و آتش می‌گیرد به طوری که تمام منطقه آتش گرفته را نابود می‌کند.
هنگامی که این بمب‌ها در فضای سرپوشیده منفجر شوند، بسیار مخرب‌تر هستند. به همین خاطر برای پاکسازی استحکامات، سنگرها، تونل‌ها، پناهگاه‌ها و غارها سلاحی کارآمد به‌شمار می‌آید.

– ویدیویی از نبرد مزدوران خارجی در کنار نظامیان اوکراینی!
در این ویدیو لحظاتی از کمین نیروهای اوکراینی با همراهی مزدوران خارجی به کاروان نیروهای روسی و شلیک موشک‌های ضد زره به سمت خودروهای زرهی روسها دیده می‌شود.
پس از قطعی شدن حمله روسیه به اوکراین و سقوط مناطق مرزی در روزهای ابتدایی جنگ، کشورهای غربی اعزام مزدوران و نیروهای شرکت‌های نظامی خصوصی به اوکراین را افزایش دادند. طبق اظهارات مقامات اوکراینی، تعداد این افراد حدود ۱۶ هزار نفر است و علاوه بر آموزش و کمک‌های مستشاری، بعضا وارد نبردهای میدانی علیه روسها نیز می‌شوند.
در این رابطه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌های گذشته خود به حضور مزدوران خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، دانمارک، لتونی، لهستان و کرواسی اشاره کرده و اعتراض خود را به مقامات و سفارتخانه‌های آنها اعلام کرده است.

– ویدیویی از حملات ارتش روسیه به آخرین مواضع نیروهای اوکراینی در شهرک لیمان واقع در شمال استان دونتسک.
برخی منابع روسی از تکمیل سیطره نیروهای ارتش روسیه بر لیمان و برخی دیگر از تداوم درگیری‌ها در جنوب این منطقه خبر داده‌اند. همچنین گفته می‌شود نیروهای اوکراینی پس از عبور تجهیزات زرهی و نظامی خود از روی رودخانه دونیتس، اصلی ترین پل ارتباطی جاده جنوبی لیمان به اسلویانسک را منهدم کرده‌اند و تنها یک پل فرعی برای عبور غیرنظامیان باقی مانده است.

– ارتش روسیه با چند فروند موشک بالستیک (احتمالا موشک اسکندر) پادگان گارد ملی ارتش اوکراین در شهر دنیپروپتروفسک را مورد حمله قرار داد.
طبق اظهارات “هنادی کوربان” رئیس مرکز نیروهای دفاعی دنیپروپتروفسک، بر اثر اصابت سه فروند موشک به مناطق مخالف از جمله پادگان گارد ملی، دستکم ۱۰ نفر کشته و بیش از ۳۵ نفر زخمی شدند. این مقام با رد ادعاهای منابع روسی در خصوص تلفات دهها نفری این حمله موشکی، گفت: «طبق دستور وزارت دفاع نمی‌توان بیش از ۲۰ نفر نیرو در یک مکان مستقر کرد.»

– رسانه‌های اوکراینی با انتشار تصاویری، مدعی سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو ۳۵ ارتش روسیه توسط جنگنده میگ ۲۹ ارتش اوکراین در آسمان استان خرسون شدند. طبق گزارش فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین، این درگیری هوایی حدود ساعت ۱۴:۰۰ امروز رخ داده و جنگنده روسی در مناطق تحت کنترل روسیه سقوط کرده است.
در همین راستا وزارت دفاع روسیه نیز مدعی انهدام یک فروند جنگنده میگ ۲۹ اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در آسمان اودسا شده است.

– ارتش روسیه با محوریت نیروهای ویژه چچن پیشروی زمینی در مناطق مسکونی شهر سورودونتسک را آغاز کردند و هتل میر در شمال این شهر را تصرف کردند.
درگیری‌های سنگین در این شهر جریان دارد…
مشاهده در نقشه آنلاین

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸روز ۸۹روز ۹۰روز ۹۱روز ۹۲

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.