– تلاش برای به رسمیت شناخته شدن دونتسک توسط برخی کشورها!
ناتالیا نیکونوروا وزیر امور خارجه دونتسک، گفت: ما در حال مذاکره با تعدادی از کشورها برای به رسمیت شناخته شدن دونتسک هستیم.
وی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات به زودی مشخص خواهد شد و وزارت امور خارجه دونتسک هفته آینده در این رابطه صحبت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که تاکنون کشورهای چچن، کوبا، ونزوئلا، سوریه و صربستان دو جمهوری لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخته‌اند.

– رسانه‌های روسی با انتشار ویدیویی از انهدام یک فروند جنگنده سوخو ۲۵ نیروی هوایی ارتش اوکراین خبر دادند.
طبق اظهارات این منابع، این جنگنده توسط پدافند هوایی روسیه قرار گرفته و در نزدیکی منطقه نواگریگوروکا در استان دنپروپتروفسک سرنگون شده است.

– حکم اعدام برای مزدوران خارجی بازداشت شده در دونتسک!
ویکتور گاوریلوف رئیس اداره تحقیقات جنایات علیه صلح و امنیت در دادستانی دونتسک، اظهار داشت: دادستانی کل، بررسی پرونده جنایی مزدوران خارجی از انگلیس و مراکش را به پایان رسانده است و این مزدوران ممکن است با مجازات اعدام روبرو شوند.
گاوریلوف اظهار داشت: دادستانی دونتسک، تحقیقات جنایی در خصوص گروهی از مزدوران خارجی بریتانیایی و مراکشی مظنون به ارتکاب جرایم بخش دوم ماده ۳۴؛ “ارتکاب جنایت گروهی”، ماده ۳۲۳؛ “تصرف اجباری قدرت یا حفظ اجباری قدرت”، ماده ۴۴۰؛ “قانون کیفری دونتسک را تکمیل کرد.
وی در ادامه گفت: پرونده‌ها برای رسیدگی به یکی از دادگاه‌های دونتسک منتقل شده است و با در نظر گرفتن زمان جنگ، صدور حکم اعدام برای متهمان دور از انتظار نیست.

– ویدیویی از روند کار هویتزر خودکششی ۲S7M Malka در جبهات شرقی اوکراین.

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت ارتش روسیه، استفاده گسترده از سامانه‌های توپخانه‌ای سنگین است که همواره منجر به دست برتر روس‌ها در درگیری‌های زمینی به ویژه جنگ اوکراین بوده است. در واقع تنوع و دقت بالای توپ‌ها و راکت‌اندازهای روس منجر به پشتیبانی موثرتری از نیروی زمینی ارتش روسیه، شبه نظامیان دونتسک و لوهانسک شده و در نتیجه عقب نشینی اوکراینی‌ها از برخی مناطق را به دنبال داشته است.
جالب است بدانید “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین نیز در اظهارات ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت ماه) خود به این موضوع اشاره کرده بود و برای تغییر موازنه جنگ، خواستار ارسال هویتزرها و سیستم‌های MLRS (راکت‌اندازهای چندگانه) به اوکراین شده بود.

– آخرین نقشه نظامی از وضعیت درگیری‌ها در شهر سورودونتسک.
بنابر آخرین گزارش‌های میدانی از جبهه سورودونتسک، نیروهای ارتش روسیه در سکوت رسانه‌ای در حال پیشروی به سمت مناطق مرکزی شهر سورودونتسک هستند. درگیری در سایر جبهات نیز همچنان جریان دارد. مشاهده در نقشه آنلاین

– بایدن: سامانه موشکی که بتواند خاک روسیه را مورد حمله قرار دهد به اوکراین نمی‌دهیم!
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گفت: ایالات متحده سیستم‌های موشکی که قادرند اهدافی در خاک روسیه را هدف قرار دهند، به اوکراین ارسال نمی‌کند.
در همین رابطه، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه، اظهار داشت: تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تامین سامانه‌های موشکی اوکراین که قادر به هدف قرار دادن خاک روسیه هستند، منطقی و عاقلانه است.
وی در ادامه گفت: در صورتی که خاک روسیه هدف حمله قرار گیرد، نیروهای مسلح روسیه به مراکز این تصمیمات حمله خواهند کرد.

جو بایدن

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸روز ۸۹روز ۹۰روز ۹۱روز ۹۲روز ۹۳روز ۹۴روز ۹۵

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.