– دادگاه اوکراین دستور توقیف اموال شرکت‌های روسیه و بلاروس به ارزش بیش از ۱۸.۵ میلیون دلار را صادر کرد.
بر اساس گزارش دفتر دادستان کل و اداره امنیت اقتصادی اوکراین، این شرکت‌ها ۴۲۰ واگن راه آهن حامل کود و میله‌های فلزی را برخلاف قوانین گمرکی اوکراین وارد کرده و از پرداخت مالیات فرار کردند.
لازم به ذکر است که “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین، در تاریخ ۱۰ مارس (۱۹ اسفند ۱۴۰۰) قانونی را امضا کرد که به موجب آن دولت این کشور می‌تواند اموال متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه و افراد مرتبط با این کشور را مصادره کند. کشورهای اروپایی با راه اندازی “صندوق غرامت جنگی” و آمریکا با تصویب قانون در تحریم‌های روسیه در پی توقیف اموال روسیه و صرف منابع مالی حاصل از آن برای تقویت دولت اوکراین هستند.

– ارتش روسیه بامداد امروز با یک یا چند فروند موشک اهدافی در منطقه پسوچین واقع در غرب شهر خارکیف را مورد حمله قرار داد.
طبق اظهارات منابع محلی، بر اثر اصابت موشک‌های روسیه به یک ایستگاه راه آهن در منطقه پسوچین چند انفجار رخ داده و یک کتابخانه و چند ساختمان دیگر در منطقه نواباوارسکی واقع در جنوب شهر خارکیف دچار آتش سوزی شده‌اند. تلفات ابتدایی این حملات دو نفر کشته و چهار نفر زخمی عنوان شده است.

– مقامات اوکراین: در جنگ با روسیه روزانه ۶۰۰ نفر کشته و زخمی می‌دهیم!
بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، در سه ماه گذشته اجساد ۲۹۳ سرباز اوکراینی در بخش نظامی قبرستان شهر دنیپروپتروفسک به خاک سپرده شده است. این آمار در حالی است که در ۸ سال گذشته تنها ۱۷۵ نفر نظامی در این قبرستان دفن شده است!
واشنگتن پست در ادامه به نقل از کشیش نظامی و کشیش اسقف نشین نوشته است: از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی تنها در منطقه دنیپروپتروفسک کشته شده‌اند.
پیش از این نیز “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین، تلفات ارتش اوکراین در جبهه دونباس را روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ نفر عنوان کرده بود. همچنین “الکسی رزنیکوف” وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه ای با اشاره به مقاومت سخت ارتش اوکراین در برابر روسیه، تعداد تلفات ارتش اوکراین را روزانه تا ۱۰۰ نفر کشته و حدود ۵۰۰ نفر زخمی اعلام کرد.
علیرغم پیشروی و دست برتر روسیه در نبردهای اوکراین، آمارهای موجود از تلفات روسیه نیز همین اعداد را نشان می‌دهند و بر اساس ادعای وزارت دفاع اوکراین، تلفات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه از ابتدای جنگ تاکنون حدود ۳۱۷۰۰ نفر است.

– بر اساس آخرین اخبار از جبهه شمال دونتسک، نیروهای ارتش روسیه منطقه پیلیپچاتینه واقع در غرب پوپاسنایا را تصرف کردند.
درگیری ها در امتداد جاده باخموت-لیسیچانسک همچنان ادامه دارد و ارتش روسیه تاکنون در قطع این جاده ناموفق بوده‌اند. بنابراین برای منظور ممکن است از محور سولدار-باخموت اقدام کنند.
مشاهده در نقشه آنلاین

– گزارشات حاکی از آن است که پس از منطقه “تتیانیوکا”، نیروهای ارتش روسیه وارد روستای “پریشیب” شده و نظامیان اوکراینی به منطقه “سیدوروه” عقب‌نشینی کردند.
هم اکنون درگیری‌ها در نزدیکی “بوگورودیچنه” جریان دارد و نیروهای ارتش اوکراین همچنان در حال مقاومت هستند.
مشاهده در نقشه آنلاین

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸روز ۸۹روز ۹۰روز ۹۱روز ۹۲روز ۹۳روز ۹۴روز ۹۵روز ۹۶روز ۹۷روز ۹۸روز ۹۹روز ۱۰۰روز ۱۰۲روز ۱۰۳روز ۱۰۴روز ۱۰۵

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.