– ویدیویی از حضور نیروهای گرجستانی در درگیری‌های شهر سورودونتسک.
پیش‌تر تصاویری از حضور نیروهای انگلیسی، شیلیایی، گرجستانی، ایرلندی، پرتغالی و برزیلی در اوکراین منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید:
اوکراین محل حضور مزدوران خارجی!

مشاهده در نقشه آنلاین

– ارتش روسیه با چند فروند موشک مواضع نیروهای اوکراینی در شهر پوکروفسک واقع در غرب استان دونتسک را مورد حمله سنگین قرار داد.
این حملات طی ۴۸ ساعت گذشته، در دو نوبت علیه مسیر ریلی قطارهای اوکراینی و همچنین مواضعی در روستای هریشینه در حومه شهر پوکروفسک انجام گرفته است.
موقعیت شهر پوکروفسک در نقشه آنلاین

– نیروهای ارتش اوکراین با هدایت آتش توپخانه توسط پهپاد، یک سامانه‌ ضدپهپاد “Silok-01” ارتش روسیه را در حومه‌ی “بالاکلیا” منهدم کردند.
سامانه Silok به منظور شناسایی خودکار پهپادها و ایجاد اختلال در سامانه هدایتی و ارتباطی پهپادهای شناسایی شده طراحی شده است.
مختصات محل استقرار سامانه‌ Silok-۰۱ ارتش روسیه:
۴۹.۴۷۸۷۱۳, ۳۶.۷۸۹۵۳۵
مشاهده در نقشه آنلاین

– آخرین اخبار از جبهه سورودونتسک:
درگیری‌های زمینی در اطراف شهر سورودونتسک همچنان جریان دارد. ارتش روسیه و نیروهای لوهانسک (LPR) همچنان مسیرهای داخلی منتهی به کارخانه شیمیایی آزوت و دیگر مناطق تحت کنترل اوکراین را مسدود کرده‌اند. کریدور بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از منطقه صنعتی آزوت از سوی روسیه باز شده است، اما طرف اوکراینی روند تخلیه آنها را متوقف کرده است.
هواگردهای روسی نیز با ریختن اعلامیه ها بر سر کارخانه آزوت و دیگر مناطق تحت کنترل ارتش اوکراین، خواستار تسلیم شدن آنها هستند. این اعلامیه حاوی نقشه مسیر کریدور امن و ضمانت‌های امنیتی برای کسانی است که سلاح‌های خود را به زمین گذاشته و تسلیم روسیه می‌شوند.

– انفجار در بزرگترین میدان گازی شمال روسیه!
منابع خبری روسی از انفجار در یک میدان گازی اورنگوی در منطقه خودمختار یامالو ننتس واقع در شمال روسیه خبر دادند. این آتش سوزی بامداد امروز رخ داده و تا ظهر امروز ادامه داشته است.
میدان گازی اورنگوی یکی از بزرگترین میدان های گازی جهان است که از نظر ذخایر پس از میدان پارس شمالی/جنوبی در در رتبه دوم قرار دارد. پیش بینی می‌شود این انفجار عرضه گاز از طریق خط لوله گاز یامال به اروپا را کاهش و قیمت گاز را افزایش دهد.
ناحیه خودگردان یامالو-ننتس ناحیه‌ای خودمختار در شمال روسیه است که تحت نظر استان تیومن اداره می‌شود. مرکز این منطقه شهر سالخارد است و جمعیتی حدود ۵۴۰ هزار نفر و مساحتی معادل ۷۵۰۳۰۰ کیلومتر مربع (کمی کوچکتر از ترکیه) دارد.

– لاوروف: اروپا می‌خواهد از مولداوی، اوکراین دومی را بسازد!

“سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه NTV با اشاره به برنامه غرب برای آغاز جنگ دوم در اروپا گفت:
«تهدیدات اوکراین مانند طرح حمله به پل کریمه به طور کامل شکست خواهد خورد. استینگرها و جاولین هایی که غرب به اوکراین تحویل داده است، اکنون در بازار سیاه فروخته می‌شود. مقامات اوکراینی به طور علنی گفته‌اند که قصد ندارند با روسیه مذاکره کنند.
اتحادیه اروپا در صورت درخواست اوکراین برای ورود به این اتحادیه، از تمام معیارهای پذیرش خود چشم پوشی خواهند کرد. آنها در تلاشند تا از مولداوی، اوکراین دومی را بسازند. ارتباطات با اروپا از اولویت های روسیه محو شده است.
حضور آلمان و ژاپن در شورای امنیت سازمان ملل متحد، هیچ ارزشی برای این نهاد ندارد.»

لازم به ذکر است پس از وقوع جنگ در اوکراین، مولداوی یکی از کشورهایی بود که درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را ارسال کرد. در همین راستا “امانوئل ماکرون” رئیس جمهور فرانسه، در دیدار روز گذشته با “مایا ساندو” رئیس‌جمهور مولداوی، از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا حمایت ویژه‌ای کرده است.

– ارتش اوکراین عصر امروز با یک یا چند فروند موشک (احتمالا توچکا Tuchka-u) مواضع ارتش روسیه در شهر خروستالنی واقع در استان لوهانسک را مورد حمله قرار داد. در پی اصابت یکی از این موشک‌ها انفجار مهیبی و متوالی رخ داده و دود سنگینی در این شهر بلند شده است. با توجه به این موارد، احتمال می‌رود این مکان انبار تسلیحاتی و مهماتی روسیه بوده باشد. تا این لحظه اطلاعاتی درباره تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است. موقعیت خروستالنی در نقشه آنلاین

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸روز ۸۹روز ۹۰روز ۹۱روز ۹۲روز ۹۳روز ۹۴روز ۹۵روز ۹۶روز ۹۷روز ۹۸روز ۹۹روز ۱۰۰روز ۱۰۲روز ۱۰۳روز ۱۰۴روز ۱۰۵روز ۱۰۶روز ۱۰۷روز ۱۰۸روز ۱۰۹روز ۱۱۰روز ۱۱۱روز ۱۱۲

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.