– نظامیان اوکراینی با استفاده از کوادکوپتر، تردد نیروهای ارتش روسیه را زیر نظر داشته و پس از رصد دقیق، محل استقرار آنها در حد فاصل پرودیانکا – دمنتیوکا واقع در استان خارکیف را مورد حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
با توجه به اصابت دقیق گلوله‌های توپخانه ارتش اوکراین، تلفات ارتش روسیه در صورت حضور نظامیان روسی در این مکان دور از انتظار نیست.
مشاهده موقعیت در نقشه آنلاین

– جمهوری چک قصد دارد دستکم دو فروند پهپاد شناسایی “BIVOJ” را به اوکراین اهدا کند. مدتی قبل برخی از نیروهای ارتش اوکراین برای به‌کارگیری این پهپاد آموزش‌های لازم را دریافت کردند.
پهپاد “BIVOJ” دارای شعاع عملیاتی ۵۵ کیلومتر با مداومت پروازی ۶ ساعت است. وزن این پهپاد ۲۵ کیلوگرم بوده و طول بال‌های آن ۳.۳ متر می‌باشد.

– بایدن: روسیه خواستار “فنلاندی شدن” اروپا بود اما “ناتویی شدن” اروپا را به دست آورد!
طبق اظهارات جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست ائتلاف ناتو در مادرید، آمریکا برای مقابله با تهدیدات آتی روسیه نیروهای نظامی جدیدی را به آلمان و ایتالیا خواهد فرستاد.
در پی این تصمیم، آمریکا ۶۲۵ نفر نظامی به پایگاه نیروی هوایی رامشتاین (بزرگترین پایگاه آمریکا در آلمان) و تعداد نامشخص دیگری را به ایتالیا خواهد فرستاد. همچنین تعداد نیروهای آمریکایی در رومانی و کشورهای حوزه بالتیک با اعزام ۵ هزار نیروی نظامی به رومانی تقویت خواهد شد. وضعیت استقرار نظامیان آمریکایی در لهستان نیز برای اولین بار از حالت چرخشی به استقرار دائمی تغییر خواهد کرد.
همچنین بنابر ادعای برخی رسانه‌های غربی، در روزهای آتی دو اسکادران جدید از جنگنده‌های F-35 آمریکایی در بریتانیا مستقر خواهند شد و تعداد ناوشکن‌های آمریکایی در اسپانیا از ۴ به ۶ ناوشکن افزایش خواهد یافت.
پس از وقوع جنگ اوکراین، آمریکا ۲۰ هزار نیروی نظامی جدید به کشورهای اروپایی ارسال کرده و تعداد نیروهای خود در اروپا را به ۱۰۰ هزار نفر رسانده است.

– اختلاف نظر نظامیان اوکراینی در استفاده از پهپادها؛ اینجا افغانستان نیست!
برخی نظامیان و اپراتورهای پهپادی در اوکراین با فرماندهان ارتش این کشور در خصوص استفاده از پهپادهای ام‌کیو-۱‌سی گری ایگل (MQ-1C Gray Eagle) اختلاف نظر دارند زیرا اپراتورهای پهپادی اوکراین معتقدند این پهپاد به راحتی توسط پدافند هوایی ارتش روسیه ساقط می‌شوند و استفاده از این پهپادهای گران قیمت در اوکراین به دلیل پدافند هوایی قدرتمند دشمن بسیار خطرناک است. اوکراینی‌ها می‌گویند اینجا افغانستان نیست که بتوان به راحتی این پهپادها را به کارگیری نمود.
مقامات آمریکایی و اوکراینی به طور ویژه‌ای نگران سرنگونی پهپادهای ام‌کیو-۱‌سی گری ایگل توسط سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته روسیه هستند. این پهپاد به موشک‌های هِل‌فایر (Hellfire) مجهز بوده و می‌توانند اهداف دشمن را تا شعاع پنج مایل مورد هدف قرار دهند.
بُرد موشک‌های هِل‌فایر، بسیار کمتر از بُرد پهپادهای انتحاری پیشرفته سوئیچ‌بلید می‌باشد که آمریکا در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است. به همین دلیل نظامیان اوکراینی استفاده از پهپادهای سوئیچ‌بلید را برای حمله به ارتش روسیه ترجیح می‌دهند.
بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد سوئیچ‌بلید
اپراتورهای پهپادی ارتش اوکراین بر این باورند که از پهپادهای اهدایی آمریکایی می‌توان در شرایط محدودی استفاده کرد و استفاده مداوم از پهپادهای ۱۰ میلیون دلاری و حضور در درگیری‌های مستقیم ایده مناسبی نیست. این درحالیست که ارتش اوکراین در استفاده از پهپادهای بیرقدار نیز عقب‌نشینی کرده است و تنها در موارد خاص این پهپادها را به کارگیری می‌کند. در همین رابطه، یکی از نظامیان اوکراینی با اشاره به افزایش حضور سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه در مناطق مختلف اوکراین گفت این پهپادها در ابتدای جنگ در متوقف کردن کاروان‌های زرهی روسیه در اطراف کیف مؤثر بودند، اما اکنون کارایی بسیار کمی دارند و ارتش اوکراین استفاده از پهپادهای بیرقدار را به “ماموریت‌های خاص” محدود کرده است.
بیشتر بخوانید: یادداشت: ضرر ترکیه از جنگ روسیه و اوکراین!

– رئیس‌جمهور اندونزی پیام محرمانه زلنسکی را به پوتین رساند
جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی، در دیدار امروز خود با پوتین اعلام کرد که نامه‌ای از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را به همتای روس خود تحویل داده است.
پوتین نیز در نشست رسانه‌ای مشترک با رئیس جمهور اندونزی گفت:
اخیرا موضوع صادرات غلات اوکراین شدیدا مورد بحث قرار گرفته است. طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا، حجم گندم اوکراین ۶ میلیون تن است و طبق داده‌های ما چیزی حدود ۵ میلیون تن است. اگر حجم تولید در جهان را ۸۰۰ میلیون تن در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که چنین مقداری به هیچ وجه بر بازارهای جهانی تأثیر جدی نمی‌گذارد. تقریباً ۲.۵ درصد حجم جهانی و ۰.۵ درصد مواد غذایی تولید شده در جهان است.
ما مانع صادرات غلات اوکراینی نمی‌شویم. مقامات نظامی اوکراین مسیرهای بندر خود را مین گذاری کرده و هیچ کس مانع از پاکسازی مین ها و خروج کشتی ها با غلات از آنجا نمی‌شود. ما امنیت را تضمین می کنیم. علاوه بر این گزینه‌های صادرات دیگری نیز از طریق رومانی و در امتداد دریای سیاه، لهستان، بلاروس وجود دارد.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۷۹روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸روز ۸۹روز ۹۰روز ۹۱روز ۹۲روز ۹۳روز ۹۴روز ۹۵روز ۹۶روز ۹۷روز ۹۸روز ۹۹روز ۱۰۰روز ۱۰۱روز ۱۰۲روز ۱۰۳روز ۱۰۴روز ۱۰۵روز ۱۰۶روز ۱۰۷روز ۱۰۸روز ۱۰۹روز ۱۱۰روز ۱۱۱روز ۱۱۲روز ۱۱۳روز ۱۱۴روز ۱۱۵روز ۱۱۶روز ۱۱۷روز ۱۱۸روز ۱۱۹روز ۱۲۰روز ۱۲۱روز ۱۲۲روز ۱۲۳روز ۱۲۴ روز ۱۲۵روز ۱۲۶

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.