– روزنامه واشنگتن پست: ایران نخستین سری از پهپادهای مهاجر-۶، شاهد-۱۲۹ و شاهد-۱۹۱ را به روسیه تحویل داده است اما روس‌ها برای استفاده از آن با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

– ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت اخیر طی سلسله حملاتی موفق به پیشروی در محور نواورونتسوکا شد و مناطق ویسوکوپیلیا و اولگینه را به تسلط خود درآورد. از سوی دیگر، نظامیان اوکراینی در تثبیت مواضع خود در محور بیلوزرکا شکست خورده و نیروهای ارتش روسیه موفق به تسلط بر این منطقه شدند.
مشاهده نقشه آنلاین: کلیک کنید
در محور اینگولت، نیروهای اوکراینی روستاهای آندریوکا و لوزووه را به طور کامل پاکسازی کرده و در حال پیشروی در محور جنوبی سوخی استاوک می‌باشند. درگیری‌ها در این منطقه ادامه داشته و پیشروی ارتش روسیه در این محور به طور کامل متوقف شده است.
مشاهده نقشه آنلاین: کلیک کنید
در محور کودما واقع در ابلاست دونتسک، نیروهای ارتش روسیه و متحدان مواضع خود را در محور جنوبی این روستا با موفقیت تثبیت کردند. پیشروی خاصی در این منطقه صورت نگرفته است و همچنان ارتش اوکراین بر تعدادی از مناطق غربی این شهر تسلط دارد.
مشاهده نقشه آنلاین: کلیک کنید

– کشتی MV Karteria متعلق به نهاد برنامه جهانی غذا (وابسته به سازمان ملل متحد)، با بارگیری ۳۷ هزار تن گندم برای یمن از بندر یوژنی در سواحل استان اودسا واقع در جنوب اوکراین، به سمت ترکیه حرکت کرد.
طبق بیانیه‌ی برنامه جهانی غذا، این کشتی محموله خود را جهت تبدیل به آرد به ترکیه تحویل خواهد داد و سپس محموله آرد به یمن ارسال خواهد شد. این میزان از گندم، ۵۰ کیلوگرم آرد را به مدت یک ماه در اختیار چهار میلیون نفر از مردم یمن قرار می‌دهد.
لازم به ذکر است که ۴۶ درصد گندم مورد نیاز یمن در سال ۲۰۲۱ میلادی از طریق کشورهای روسیه و اوکراین تأمین شده است.
مشاهده بندر یوژنی در نقشه آنلاین

– نکاتی در مورد گزارش روزنامه واشنگتن پست درباره تحویل پهپادهای مهاجر-۶، شاهد-۱۲۹ و شاهد-۱۹۱ به روسیه:
۱- به نظر میرسد بخشی از گزارش واشنگتن پست درست است!
روسیه پهپادهایی را از ایران خریداری کرده است که در جبهات نبرد به آنها نیاز جدی دارد اما کار با پهپادهای ایرانی با پهپادهای دیگر کشورها متفاوت است و تاکتیک نبرد آنها همانند دیگر کشورها نیست. همه تجهیزات بومی ایران سبک خاص خود را دارند بنابراین کاملا عادی است که واحدهای پهپادی روس در استفاده از آنها با مشکلات فنی و تئوریک روبرو شوند.
۲- در بخش دیگری از این گزارش که کاملا مزخرف است، پهپادهای ایرانی را ناکارآمد خوانده است. ما در پاسخ به این نویسنده‌ی خام و ناآشنا، تنها دیدن ویدیوهای حملات انصارالله به تأسیسات آرامکو را توصیه می‌کنیم.
و دهها ویدیو و تصاویر دیگر…
تصویر مربوط به حمله انصارالله به تأسیسات شرکت آرامکو در جده در اوایل فروردین سال جاری است.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸روز ۴۹روز ۵۰روز ۵۱روز ۵۲روز ۵۳روز ۵۴روز ۵۵روز ۵۶روز ۵۷روز ۵۸روز ۵۹روز ۶۰روز ۶۱روز ۶۲روز ۶۳روز ۶۴روز ۶۵ و ۶۶روز ۶۷روز ۶۸روز ۶۹روز ۷۰روز ۷۱روز ۷۲روز ۷۳روز ۷۴روز ۷۵روز ۷۶روز ۷۷روز ۷۸روز ۷۹روز ۸۰روز ۸۱روز ۸۲روز ۸۳روز ۸۴روز ۸۵روز ۸۶روز ۸۷روز ۸۸روز ۸۹روز ۹۰روز ۹۱روز ۹۲روز ۹۳روز ۹۴روز ۹۵روز ۹۶روز ۹۷روز ۹۸روز ۹۹روز ۱۰۰روز ۱۰۱روز ۱۰۲روز ۱۰۳روز ۱۰۴روز ۱۰۵روز ۱۰۶روز ۱۰۷روز ۱۰۸روز ۱۰۹روز ۱۱۰روز ۱۱۱روز ۱۱۲روز ۱۱۳روز ۱۱۴روز ۱۱۵روز ۱۱۶روز ۱۱۷روز ۱۱۸روز ۱۱۹روز ۱۲۰روز ۱۲۱روز ۱۲۲روز ۱۲۳روز ۱۲۴روز ۱۲۵روز ۱۲۶روز ۱۲۷روز ۱۲۸روز ۱۲۹روز ۱۳۰روز ۱۳۱روز ۱۳۲روز ۱۳۳روز ۱۳۴روز ۱۳۵روز ۱۳۶روز ۱۳۷روز ۱۳۸روز ۱۳۹روز ۱۴۰روز ۱۴۱روز ۱۴۲روز ۱۴۳روز ۱۴۴روز ۱۴۵روز ۱۴۶روز ۱۴۷روز ۱۴۸روز ۱۴۹روز ۱۵۰روز ۱۵۱ روز ۱۵۲روز ۱۵۳روز ۱۵۴روز ۱۵۵روز ۱۵۶روز ۱۵۷روز ۱۵۸روز ۱۵۹روز ۱۶۰روز ۱۶۱ – روز ۱۶۲ – روز ۱۶۳ – روز ۱۶۴ – روز ۱۶۵ – روز ۱۶۶ – روز ۱۶۷ – روز ۱۶۸ – روز ۱۶۹ – روز ۱۷۰ – روز ۱۷۱ روز ۱۷۲روز ۱۷۳روز ۱۷۴روز ۱۷۵روز ۱۷۶روز ۱۷۷روز ۱۷۸روز ۱۷۹روز ۱۸۰روز ۱۸۱روز ۱۸۲روز ۱۸۳روز ۱۸۴روز ۱۸۵روز ۱۸۶روز ۱۸۷

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.